زمان پروازهای حج اعلام شد

پروازهای حج سال ۹۷ از اوایل مرداد ماه سال آینده آغاز می‌شود، هرچند زمان دقیق آن مشخص نشده اما سازمان حج و زیارت اعلام کرده توافق‌های مربوطه را با عربستان به نتیجه رسانده است.
کد خبر: ۲۸۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴ - 24February 2018

زمان پروازهای حج اعلام شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سهمیه حج ایران تا‌کنون اعلام نشده اما رئیس سازمان حج کشورمان گفته از عربستان 90 هزار سهمیه درخواست کرده است.

روی همین حساب و تا این مرحله ودیعه‌گذاران حج تا 30 دی ماه سال 85 برای ثبت‌نام در کاروان‌های حج 97 فراخوانده شده‌اند که ثبت‌نام آن‌ها در کاروان‌های حج نیز از روز سه‌شنبه هشتم اسفند ماه آغاز خواهد شد.

زائرانی که در اولویت اعزام قرار گرفته‌اند و به انجام این سفر در سال 97 تمایل دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه reserve.haj.ir در کاروان‌های انتخابی خود ثبت‌نام کنند.

برای سفر حج تمتع که تابستان سال آینده برگزار می‌شود، زائران باید گذرنامه‌ای با حداقل اعتبار تا 25 بهمن ماه سال 97 در اختیار داشته باشند؛ برای ثبت‌نام اولیه در کاروان، گذرنامه لازم نیست.

این سازمان همچنین تصمیم گرفته طبق روال 2 حج قبلی، هزینه این سفر را در2  بخش از زائران دریافت کند که در مرحله نخست 10 میلیون تومان پرداخت می‌شود که اصل ودیعه ثبت‌نام اولیه زائران در بانک و سود سپرده حج از آن کسر می‌شود و زائر مابه‌التفاوت این رقم را می‌پردازد؛ زمان دریافت بخش دوم هزینه کاروان پس از انجام معاینات پزشکی اعلام می‌شود، معاینه پزشکی زائران نیز از دهه دوم اسفند ماه امسال انجام می‌شود.

سازمان حج و زیارت هنوز نرخ دقیق این سفر را اعلام نکرده اما توضیح داده مؤلفه‌هایی چون نرخ هتل در مکه و مدینه، شرکت هواپیمایی، مدینه قبل یا بعد بودن کاروان، دوری و نزدیکی فرودگاه مبدأ، روی قیمت کاروان تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها