نصرالله:

تاسیس حوزه امام مهدی (عج) نقطه تحولی در تاریخ لبنان بود/ لبنانی ها با مسئولیت با انتخابات برخورد کنند

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس حوزه پژوهش‌های اسلامی حضرت مهدی (عج)) را نقطه تحولی در تاریخ بقاع و لبنان دانست.
کد خبر: ۲۸۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ - 24February 2018

نصرالله: تاسیس حوزه امام مهدی (عج) نقطه تحولی در تاریخ لبنان بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم چهلمین سالگرد تأسیس حوزه پژوهش‌های اسلامی حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: تاسیس حوزه امام مهدی(عج) نقطه تحولی در تاریخ بقاع و لبنان بود.

وی افزود: سید عباس موسوی موسس حوزه امام مهدی(عج) خلاق و نوگرا بود. اولین فعالیت تبلیغی منظم در منطقه البقاع را سید عباس موسوی بنا نهاد. گروهی از علمای ما و رهبران و بزرگان ما حزب الله را بنیان نهادند که در سید عباس موسوی یکی از آنها بود و فردی فعال بود. گزینه سید عباس تاسیس حوزه علمیه بود تا تحولی از اینجا شروع شود.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: بحث از حوزه تا حدی زیادی بحث از موسس آن سید عباس موسوی است. سید عباس در بیروت نماند، بلکه تصمیم به فعالیت در بقاع گرفت و این مسئولیت را پذیرفت. وی بر این باور بود که تاثیر و تغییر از حوزه شروع می‌شود. سید عباس سختی و دشواری‌ها را در این راه تحمل کرد. وی اهتمام ویژه‌ای به این داشت که این حوزه تحت سرپرستی علمایی باشد. به نظر من آنچه سید عباس انجام داد مشیت خدا است. سید عباس موسوی در آن دوره در راستای حمایت از این حوزه از علمای آن زمان از امام موسی صدر تا سید محمد حسین فضل که برای مدت زیادی از این مدرسه حمایت کرد و نیز امام محمد شمس الدین کمک گرفت.

وی افزود: سید عباس الموسوی حوزه امام مهدی(عج) و حوزه حضرت زهرا(س) را تاسیس کرد و در سال ۱۹۸۲ اقدام به تاسیس حزب الله کرد و در این زمینه فعال بود. بیشتر جلسات داخلی تاسیس حزب الله در داخل این حوزه بود و سید عباس موسوی و اساتید و طلاب حوزه نقش اساسی در این جنبش جهادی مبارک داشتند. عباس موسی مسئولیت این حوزه را پس از تاسیس حزب الله هم برعهده داشت و امور آن را حتی پس از اینکه دبیر کل حزب الله نیز شد اداره می کرد. پس از شهادت سید عباس موسوی این امانت به شیخ محمد یزبک واگذار شد و این مسئولیت را به شکل کامل برعهده گرفتند. از زمان تاسیس تا به امروز این حوزه، علمای و مجاهدین را تحویل داده است و مکانی برای تبلیغ و تحول دینی در منطقه بقاع و عمل جهادی و تاسیس حزب الله داشته است. این حوزه نقش برجسته و اساسی تا به امروز داشته است. شاخصه اساسی که هر حوزه دینی باید داشته باشد رابطه اساتد و طلاب استس که باید رابطه پدر و فرزندی باشد. من به عنوان یکی از طلاب علوم دینی افتخار می‌کنم که یکی از طلاب این مدرسه شریف بودم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه درباره بحث انتخابات لبنان گفت: انتخابات هم اکنون لبنانی ها را به خود مشغول کرده است. مردم لبنان باید با مسؤولیت بزرگ با انتخابات برخورد کنند زیرا این به سرنوشت ملی و محلی آنها مربوط می شود. از 2 زاویه باید به موضوع نگریسته شود اول از بُعد حوزه انتخاباتی و دوم از حیث ملی یعنی هر که انتخاب می شود باید در قبال کشور مسؤول باشد. کسانی که انتخاب می شوند نماینده همه لبنانی ها هستند. همه کسانی که انتخاب می شوند باید بدانند که مسؤول از اقتصاد، امنیت، حاکمیت لبنان هستند.

سید حسن نصرالله بیان کرد: انتخاب بسیار مهم است آیا ما کسانی را انتخاب می کنیم که کشور را به آمریکا بدهند و نفت را به اسرائیل و بر مقاومت توطئه کنند و بدهی های ما انباشته شود و به اقتصاد اهتمامی نداشته باشند؟ این سئوال در سطح ملی است.

وی افزود: پارلمان در لبنان اختیارات سرنوشت ساز و بزرگی دارد. بدون شک در انتخابات آینده حوزه بعلبک هرمل از حوزه های قلیلی است که نگاهها را به خود جلب می کند و آن به چند دلیل است از جمله اینکه تنها حوزه ای که در آن 10 کرسی است و همچنین بحث هویت و خط این منطقه با حزب الله و مقاومت است. حوزه بعلبک برای حزب الله بسیار مهم است. مصلحت ملی در لبنان قانون نسبی است زیرا به مردم اجازه می دهد که حجم طبیعی خود را داشته باشند. انتخابات در بعلبلک با احدی نیست بلکه عنوان آن این است که حق طبیعی ما است که حداکثر تلاش خود را برای اینکه بالاترین حاصل انتخاباتی را داشته و بیشترین تعداد نمایندگان را در مجلس داشته باشیم.

وی بر ضرورت روابط متقابل و وفاداری و مسئولیت میان حزب الله و ساکنان بقاع تاکید کرد و گفت: ساکنان بعلبلک باید این سئوال را بپرسند که ما در زمینه های مختلف برای آنها چه کرده ایم. منطقه بعلبلک تحت ذره بین سفارت های خارجی از جمله آمریکا و عربستان است. هنگامی که در سفارت عربستان جمع می شوند و از تشکیل فهرست و پرداخت پول حرف می زنند مفهومش این است که کار در مناطق ما شروع شده است.

سید حسن نصرالله بیان کرد: از مهمترین اموری که سبب شد ما به فعالیت سیاسی و پارلمانی روی بیاوریم حمایت از مقاومت در برابر توطئه هاست. هدف سفر وزیر خارجه آمریکا به لبنان این است که به مسئولان لبنانی بگوید که شما مشکلی به نام حزب الله دارید که باید آنرا حل کنید. پایگاه مردمی لبنان با معادله طلایی میان ارتش و ملت و مقاومت ایمن است. برای اینکه از خون فرزندانمان حمایت کنیم باید رای مان را در راستای حمایت مقاومت بدهیم. ما باید دستاوردهای مقاومت را از طریق دادن رای به کسانی که حامی مقاومت در پارلمان لبنان هستند حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: امروز پس از اینکه آمریکا و ادوات آن در منطقه شکست خوردند و نیز داعش شکست خورد توطئه علیه مقاومت در جریان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار