توزیع کتاب «آن بیست و سه نفر» در بازار نشر لبنان

ترجمه عربی کتاب «آن بیست و سه نفر» به کوشش جمعیت المعارف در لبنان منتشر و در بازار کتاب این کشور توزیع شد.
کد خبر: ۲۸۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ - 26February 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «آن بیست‌ و‌ سه نفر» پیرامون خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده، از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که به شرح دوران اسارت 19 نوجوان کرمانی و چهار نوجوان دیگر که در عملیات آزادسازی خرمشهر توسط ارتش بعث به اسارت درمی‌آیند، پرداخته است.

توزیع کتاب «آن بیست و سه نفر» در بازار نشر لبنان

نویسنده در این کتاب، شرح هشت ماه ابتدایی اسارت و اتفاقاتی که برای این گروه 23 نفره افتاده از جمله ملاقات با صدام در کاخ ریاست جمهوری عراق را روایت کرده است. این اثر شرحی است کوتاه از رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس.

جمعیت المعارف لبنان به تازگی ترجمه‌ عربی این اثر را با عنوان «أولئک الثلاثة والعشرون فتىً» در لبنان منتشر و کتاب را در بازار نشر این کشور توزیع کرده است. در برگردان عربی کتاب بخشی از تقریظ مقام معظم رهبری بر این اثر به عنوان معرف کتاب، ترجمه و عرضه شده است.

مقام معظم رهبری در تقریظی بر این اثر نوشته‌اند: «در روزهای پایانی 93 و آغازین 94 با شیرینی این نوشته‌ شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده‌ خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه‌ی این زیبائی‌ها، پرداخته‌ سرپنجه‌ معجزه‌گر اوست درود می‌فرستم و جبهه‌ سپاس بر خاک می‌سایم. یک بار دیگر کرمان را از دریچه‌ این کتاب، آنچنان که از دیرباز دیده و شناخته‌ام، دیدم و منشور هفت رنگ زیبا و درخشان آن را تحسین کردم».

انتهای پام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار