مخبر دزفولی:

دفاع مقدس پشتوانه‌ای برای پیشرفت‌های امروزمان در علوم و فناوری‌های پیشرفته شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چرا وقتی گفته می‌شود که ما در عرصه‌های علم پیشرفت‌های قابل توجه‌ای داشتیم عده‌ای تعجب می‌کنند؟ در هر رشته‌ای از علوم و فناوری‌های پیشرفته که ما حرفی برای گفتن داریم، یک عقبه در دوران دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۲۸۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ - 25February 2018

در هر رشته‌ای از علوم و فناوری‌های پیشرفته که حرفی برای گفتن داریم، یک عقبه در دوران دفاع مقدس داردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش که امروز (یکشنبه ششم اسفندماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس داشته‌ها و دستاورد‌های بزرگی داریم که متاسفانه به آن‌ها توجه چندانی نکرده‌ایم، اظهار داشت: من معتقد هستم تمام اتفاقات خوب کشور ما در دوران بعد از دفاع مقدس شکل گرفته است و اینکه امروز ایران اسلامی علی‌رغم تمام دشمنی‌ها و توطئه‌های غربی ها، به کشوری قدرتمند در منطقه تبدیل شده به معنای واقعی یکی از همان داشته‌ها و سرمایه‌هایی است که ریشه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.

وی ادامه داد: آن‌هایی که انقلاب و دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند، معنای واقعی ایثار، ازخودگذشتگی، میهن دوستی، دفاع از کشور، دفاع از فرهنگ و تمدن را می دانند، امیدوارم با تفاهم میان ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان ما بیش از گذشته با فرهنگ ایثار و شهادت، روحیه جهادی و هر آنچه در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما خلق کردند آشنا شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز ما در عرصه علم و فناوری جزو کشور‌های برتر در جهان هستیم، خاطرنشان کرد: وقتی که گفته می‌شود ما در علوم جزو سرآمد‌ها و مقامات برتر در منطقه و دنیا هستیم، باید به این نکته مهم پی ببریم که این پیشرفت حتی در حوزه‌های علمی ارتباط با دوران دفاع مقدس دارد.

مخبر دزفولی با اشاره به جنگ‌های تحمیل شده به ایران اسلامی در طول تاریخ معاصر تصریح کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل دشمنان ایستادگی کردیم و تمام مردم از روستانشینان گرفته تا رزمندگان در خط مقدم در جنگ پشتیبانی از کشور کردند تا یک وجب از خاک ایران به اشغال دشمن بعثی نیافتد. این در حالی بود که در جنگ‌های گذشته دشمنان توانسته بودند بخشی از خاک ایران را از آن خود کنند.

وی با بیان اینکه ما هرچه داریم از انقلاب و دوران حماسه ساز دفاع مقدس است، گفت: چرا وقتی گفته می‌شود که ما در عرصه‌های علم پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم عده‌ای تعجب می‌کنند؟ هرجا و در هر رشته‌ای از علوم و فناوری‌های پیشرفته ما حرفی برای گفتن داریم، یک عقبه در دوران دفاع مقدس دارد.

دزفولی ادامه داد: ما دانشمندی را در عرصه های گوناگون علم پیشرفته پیدا نمی کنیم مگر اینکه ریشه در آرمان های دفاع مقدس داشته باشد. امروز ما دانشمندان و پژوهشگرانی را داریم که با وضو در محل کار و سالن آزمایشگاه ها وارد می شوند، این ها همان افراد جهادی و انقلابی هستند که فضای حاکم بر دوران دفاع مقدس را با اعمال خود به جامعه نشان می دهند، دانشمندان سلول بنیادی در کشور چه کسانی هستند؟ اگر به طور دقیق واکاوی و تحقیق کنیم خواهیم دانست که تمام این نابغه ها همه به نحوی ارتباطی با دوران دفاع مقدس دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در عرصه های علمی و فناوری خودکفا هستیم و وابسته به هیچ کشوری نبوده و نخواهیم بود، تصریح کرد: اگر زندگی دانشمندان هسته ای کشورمان را مرور کنیم می بینیم که آن ها از ابتدایی ترین مقاطع تحصیلی تا دانش آموختگی، تربیت یافته معلمان داخلی و فارغ التحصیل از دانشگاه های کشور خودمان بودند. این ملی گرایی یکی از آثار بزرگ دوران دفاع مقدس است که توانسته سرمایه های انسانی ارزشمندی را تربیت و وارد جامعه کند.

مخبر دزفولی با اشاره به گزارش سازمان ملل متحد در سال 2016 مبنی بر ارزیابی توسعه نیروی انسانی سایر کشورهای منطقه گفت: با تمام دشمنی ها و اختلاف نظرهایی که غربی ها علیه جمهوری اسلامی دارند، امروز آن ها به این باور رسیده اند که ایران جزو کشورهای اسلامی با توسعه نیروی انسانی کارآمد و والا محسوب می شود.

وی با اشاره به تغییرات اساسی در کشور در مقایسه با دوران قبل از انقلاب اسلامی گفت: حتی در دسترسی به آب آشامیدنی سالم در قبل و بعد از انقلاب تفاوت های چشم گیری وجود دارد، امروز آب آشامیدنی ما در قیاس با سایر کشورها منطقه بی نظیر است. در حوزه بهداشت و درمان هم همین طور به جلو قدم گذاشته ایم، اما گاهی به داشته های ارزشمند کشورمان توجه چندانی نداریم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها