وزیر خارجه قطر:

ایران جزئی از این منطقه است و باید با آن گفت‌وگو کرد

وزیر خارجه قطر با اشاره به وجود برخی اختلافات با ایران تأکید کرد که این اختلافات تنها از طریق گفت‌وگو و راه‌حل‌های سیاسی حل خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ - 25February 2018

وزیر خارجه قطر: ایران جزئی از این منطقه است و باید با آن گفت‌وگو کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر گفت که ما اختلافاتی با ایران داریم اما بایستی این اختلافات از طریق گفت‌وگو حل شود و جز راهکارهای سیاسی هیچ راه‌حل دیگری ممکن نیست.

آل ثانی درباره همکاری با ایران در زمینه میدان مشترک گازی اظهار داشت که به بهره‌برداری از این میدان ادامه می‌دهیم و همه امور به خوبی پیش می‌رود.

وزیر خارجه قطر در مصاحبه با روزنامه «لوفیگارو» در خصوص پیشنهاد توافق امنیتی منطقه‌ای نیز تصریح کرد: «همسایگان ما به اتهام‌زنی کذب علیه قطر ادامه می‌دهند در حالیکه قطر از هشت ماه پیش به گفت‌وگو دعوت می‌کند اما این کشورها به دعوت ما پاسخی نداده‌اند.»

وی با اشاره به اینکه بایستی درباره روند حل منازعات به روشی متمدن و پرهیز از شیوه‌های عربستان و امارات ضروری است، تأکید کرد که «ایران جزئی از این منطقه وسیع است و ترکیه نیز این چنین است و ما از همگان می‌خواهیم که به این گفت‌وگو بپیوندند.»

قطر با همه طرح‌های ابتکاری برای حل بحران تعامل کرده است

وزیر خارجه قطر تأکید کرد که آمریکا به حل بحران شورای همکاری خلیج‌فارس در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمایل دارد و دوحه نیز با همه طرح‌های ابتکاری برای حل بحران تعامل کرده است.

آل ثانی افزود که آمریکا می‌خواهد نشست سالانه شورای همکاری خلیج‌فارس در ماه مه آینده برگزار شود و ما نیز برای مشارکت در این نشست اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی گفت که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا سه بار به قطر سفر کرده و چندین پیشنهاد برای خروج از این بن‌بست ارائه کرده است اما قطر تنها طرفی بود که به این طرح‌های ابتکاری پاسخ داد.

تنش نظامی بعید است

وزیر خارجه قطر درباره احتمال وقوع تنش نظامی بین قطر و چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) پیش‌بینی کرد که هرگز تنش نظامی رخ نخواهد داد و ما مطمئن هستیم که اوضاع در نهایت مهار می‌شود.

وی تصریح کرد که قطر از هیچ تلاشی برای مبارزه با تروریسم دریغ نمی‌کند و قوانین جدیدی نیز در این باره وضع کرد و در کنفرانسی که قرار است آوریل آینده درباره حمایت مالی از تروریسم برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

چهار کشور عربستان، امارات عربی متحده، بحرین و مصر از تیرماه گذشته روابط خود با قطر را قطع کرده و این کشور را تحریم کرده‌اند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار