با پیشنهاد انگلیس؛

شورای امنیت درباره قطعنامه ضدایرانی رأی‌گیری می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل فردا (دوشنبه هفتم اسفندماه) درباره قطعنامه پیشنهادی انگلستان که به بهانه «نقض تحریم‌های تسلیحاتی» سازمان ملل علیه یمن از سوی ایران تنظیم شده،‌ رأی‌گیری می‌کند.
کد خبر: ۲۸۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹ - 25February 2018

شورای امنیت درباره قطعنامه ضدایرانی رأی‌گیری می‌کندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، شورای امنیت سازمان ملل فردا (دوشنبه هفتم اسفند ماه) درباره قطعنامه پیشنهادی انگلستان که به بهانه «نقض تحریم‌های تسلیحاتی» سازمان ملل علیه یمن از سوی ایران با در اختیار قرار دادن پهپاد و موشک برای مبارزین یمنی تنظیم شده،‌ رأی‌گیری می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این قطعنامه علاوه بر محکوم کردن ایران، برای اتخاذ اقدام علیه ایران در آینده تعهد ایجاد می‌کند. منصور العتیبه، سفیر کویت در سازمان ملل و نیز رئیس کنونی شورای امنیت، روز شنبه با اشاره به این قطعنامه گفت: «ما هنوز بر روی متن کار می‌کنیم. اما قصد این است که صبح روز دوشنبه آن را تصویب کنیم.»

پیش‌تر واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل، گفته بود که با این پیش‌نویس مخالف است و اعلام کرد این قطعنامه نباید ایران را محکوم کند بلکه باید درباره تجدید کار کارشناسانی باشد که بر تحریم‌های یمن نظارت می‌کنند. کارشناسان سازمان ملل در ژانویه گذشته مدعی شدند که پس از اعمال تحریم‌های تسلیحاتی این سازمان علیه یمن در سال ۲۰۱۵، آن‌ها بقایایی از موشک‌ها و سایر تجهیزات ایرانی در یمن شناسایی کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار