در پی محاصره اسرائیل رخ داد؛

مرگ 1000 فلسطینی در نوار غزه

احمد الکرد گفت: حدود 1000 نفر از شهروندان این کشور در نوار غزه به علت محاصره اسرائیل که از 12 سال پیش تاکنون ادامه دارد، جان باخته‌اند.
کد خبر: ۲۸۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱ - 25February 2018

مرگ هزار فلسطینی در نوار غزهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، احمد الکرد مسئول هماهنگی اتحادیه سازمان های خیریه فلسطینی امروز در نشستی با عنوان «قربانیان محاصره غزه» اظهار داشت: حدود 1000 فلسطینی در نوار غزه در اثر محاصره اسرائیل از 12 سال پیش تاکنون جان باخته اند.

وی همچنین اظهار کرد: بیش از 450 نفر این قربانیان بدلیل کمبودی دارو و تجهیزات پزشکی جان باخته اند. طی روزهای اخیر  پنج کودک نوزاد نارس به دلیل نبودن دارو و درمان ویژه وفات کردند.

همچنین به علت کمبود سوخت از سال 2006 و استفاده شهروندان از شمع، هیزم و یا ژنراتور منجر به آتش سوزی شده که در اثر آن حدود 100 نفر جان خود را از دست داده اند.

بیش از 350 فلسطینی به دنبال «یک لقمه نان» بودند در اثنای صید، کشاورزی و در داخل تونل تجاری قربانی شده اند. نوار غزه 2 میلیون نفر، به زندان بزرگی تبدیل شده است. ازجامعه جهانی می خواهیم غزه را نجات دهند.در حاشیه این کنفرانس، تعدادی از فلسطینی ها در میدان ساریا در شهر غزه قبرهای نمادین را که بر روی آن نام قربانیان محاصره اسرائیل نوشته شده بود را، نصب کردند.

بیش از 1.9 میلیون نفر در نوار غزه از سال 2007 تاکنون تحت محاصره شدید اسرائیل به سر می‌برند. اسرائیل علی‌رغم واکنش‌های جامعه جهانی، محاصره دریایی و زمینی خود علیه غزه را ادامه می‌دهد.

منبع: برنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار