ساخت بازی «دفاع مقدس» توسط حزب‌الله لبنان برای مقابله با جنگ نرم دشمنان

رسانه‌های خبری لبنان گزارش دادند که حزب‌الله در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان، یک بازی ویدئویی به نام «دفاع مقدس» طراحی کرده که بازی‌کنندگان آن در نقش نیروهای حزب‌الله در سوریه و برای حمایت از وطن و مقدسات علیه عناصر تکفیری داعش می‌جنگند.
کد خبر: ۲۸۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ - 25February 2018

ساخت بازی 'دفاع مقدس' توسط حزب الله لبنان برای مقابله با جنگ نرم دشمنانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حزب‌الله فیلمی از بازی ویدیویی به نام «دفاع مقدس» منتشر کرده که در آن بازی کنندگان در نقش سربازان حزب الله با تروریست های تکفیری وارد جنگ می شوند.

حزب الله هدف از ساخت این بازی را مقابله با دشمن تکفیری عنوان کرده و گفته این بازی نشان دهنده راه فداکارانه در مواجه با تفکیری هایی است که قصد داشتند مقدسات را نابود و به خاک وطن تعرض کنند.

این بازی به بازی کنندگان آن، این پیام را منتقل می کند که در دفاع از وطن و مقدسات خود به نیروهای مقاومت بپیوندید.

طبق این گزارش، بازی دفاع مقدس که با شعار حمایت از وطن و مقدسات طراحی شده است، از چند مرحله دینی، سیاسی و نظامی تشکیل می شود. 

سازندگان این فیلم در این باره گفتند: دفاع مقدس تنها یک بازی نیست، بلکه یک شبیه سازی است که هدف آن مستندسازی مرحله از دفاع مقدس در مقابل جریان تکفیری و مقابله با پروژه آمریکایی- صهیونیستی است.

شبکه خبری سی ان ان نیز در این باره گزارش داد، حزب الله یک بازی ویدئویی به نام دفاع مقدس ساخته که بازی کنندگان آن نیروهای حزب الله هستند که در سوریه علیه تکفیری ها می جنگند. در این بازی مجموعه ای از چند جنگ طراحی شده که بازی کنند گان آن، ماموریت خود را با دفاع از حرم حضرت زینب (س) در دمشق آغاز می کنند و این نبردها تا مرزهای مشترک لبنان و سوریه در منطقه راس بعلبک ادامه دارد. 

حزب الله، سه هدف اصلی برای طراحی این بازی عنوان کرده است: نخست، شبیه سازی نبردهای نیروهای حزب الله با تکفیری ها، دوم، بالا بردن روحیه جهادی در میان مردم آسیب دیده از تروریست ها، سوم، مستند سازی پیروزی ها بر دشمن تکفیری در منطقه. 

رسانه های خبری نزدیک به حزب الله، این بازی را در چارچوب رقابت با سایر بازی ها در راستای جنگ نرم طبقه بندی و اعلام کردند در بازی های ویدئویی معمولا سرباز آمریکایی در حال نبرد با سرباز روس یا عرب یا تروریست هاست. به نحوی که این بازی ها به مخاطبی که در حال بازی آن است اینگونه القا می کند که آمریکا در راس دفاع از حقوق بشر در منطقه قرار دارد، در حالی واقعیت چیز دیگری است. 

براساس این گزارش، این بازی مراحل مختلفی دارد که اولین مرحله آن، دفاع از حرم حضرت زینب (س) در جنوب دمشق، می باشد. سپس دو نبرد الهجره و القصیر آغاز می شود که هر یک دو مرحله دارند. پس از آن نبرد منطقه راس بلبلک شبیه سازی شده است. این منطقه واقع در شرق لبنان است که تابستان گذشته با عملیات نیروهای حزب الله و ارتش های سوریه و لبنان از وجود تروریست های داعش و هیئت التحریر الشام پاکسازی شد. 

به نوشته پایگاه های خبری، مهمترین نبرد این بازی، نابودی عنصر تکفیری و تروریستی علی الهندوای مشهور به ابو عبدو است که مسئول انتقال عوامل انتحاری به لبنان و مجهز کردن خودروهای بمب گذاری شده و ارسال آن به این کشور بود. 

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها