کشته شدن 29 غیرنظامی در حملات ائتلاف به دیرالزور

ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش در حملات روز گذشته به روستاهایی در ریف شرقی دیرالزور، ده‌ها غیرنظامی را به خاک و خون کشید.
کد خبر: ۲۸۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ - 26February 2018

کشته شدن 29 غیرنظامی در حملات ائتلاف به دیرالزوربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از سانا، دست‌کم 29 غیرنظامی در جریان حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا به روستاهای «الشعفه» و «ظهره علونی» در ریف شرقی دیرالزور کشته شدند.

منابع محلی گزارش دادند که این حملات همچنین به زخمی شدن شماری نیز منجر شده که حال برخی از آنها وخیم است. از این‌‌رو، احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

طبق این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف مدعی مبارزه با داعش در بیستم ماه جاری میلادی( 29 بهمن) جنایت دیگری را علیه سوری‌ها رقم زدند و در پی حملات این جنگنده‌ها به روستای «البحره» در ریف شرقی دیرالزور دست‌کم 16 غیرنظامی کشته شدند.

ائتلاف آمریکایی از زمان تاسیس، خارج از چارچوب شورای امنیت ملی و بدون موافقت دمشق، «ده‌ها بار شهرک‌های مسکونی در دیرالزور، الرقه، الحسکه و حومه‌های این مناطق را بمباران کرده و صدها غیرنظامی را کشته و یا مجروح کرده است. همچنین در جریان این حملات، خسارت‌های گسترده‌ای به منازل و اموال عمومی و زیرساخت‌های حیاتی وارد شده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار