علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش-1/ سردار وحیدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

علوم دفاع مقدس رکن مهمی در تربیت نسل آینده است

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی، علوم دفاع مقدس را رکن مهمی در تربیت نسل آینده دانست و گفت: لازم است کار نشر، انتقال و گسترش علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش به صورت هنرمندانه و با زبان‌های مناسب انجام شود.
کد خبر: ۲۸۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ - 26February 2018

علوم دفاع مقدس رکن مهمی در تربیت نسل آینده استسردار سرتیپ «احمد وحیدی» رییس دانشگاه عالی دفاع ملی و رییس همایش ملی علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: سندی با عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور وجود دارد و از عناصری که در این سند باید مورد توجه قرار بگیرد، تربیت دانش آموزان است. در حوزه تربیت، آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم و آموزه‌های عمیق اسلامی، انقلابی و دفاع مقدس مورد تاکید است.

وی افزود: یکی از حوزه‌های تعاملی این است که این معارف چگونه به نسل جدید که دانش آموزان و آینده‌سازان و اداره‌کنندگان آینده کشور هستند، انتقال یابد. این کار در قالب کارهای متفاوت در حوزه هنر و ادبیات مانند شعر، نقاشی، داستان، هنرهای تجسمی و... صورت می‌گیرد.

سردار وحیدی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است اسامی الگوها و اسطوره‌های دفاع مقدس همچون فرماندهان شهید و دیگر شهدای دفاع مقدس مانند شهید فهمیده، شهید عزیزالهی، شهید بهنام محمدی و... وارد حوزه مکتوب آموزش و پرورش شود و در کتاب‌های درسی به دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه شود.

وی تصریح کرد: در دانشگاه عالی دفاع ملی و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، جلسات و گفت‌وگوهایی را با مسئولان آموزش و پرورش برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم در یک همکاری مشترک آموزه‌های دفاعی و دفاع مقدس که یک گنجینه است را به آموزش و پرورش ارائه دهیم تا آنان در برنامه‌های رسمی و غیررسمی آموزش و پرورش همچون کتاب‌های درسی و برنامه‌های فوق برنامه مورد بهره‌برداری قرار دهند.

سردار وحیدی بیان داشت: همچنین لازم است کار نشر، انتقال و گسترش علوم و معارف دفاع مقدس در آموزش و پرورش به صورت هنرمندانه و با زبان‌های مناسب که مسئولان و مولفان در آموزش و پرورش در این حوزه توانمند هستند، انجام شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش در کشور رکن بنیادین است و آنچه که از آموزش و پرورش مورد انتظار است، اگر انجام گیرد و برآورده شود، می‌توانیم بگوییم که کشور به خوبی پایه‌گذاری خواهد شد. در دفاع همه جانبه یک حوزه به انسان‌ها اختصاص دارد. این انسان‌ها، انسان‌های فرهیخته، فداکار، بصیر، با پشتکار و انقلابی هستند که می‌توانند دفاع همه جانبه را شکل بدهند. پایه اصلی‌ دفاع همه جانبه می‌تواند در آموزش و پرورش شکل بگیرد.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: علوم و معارف دفاع مقدس رکن مهمی در تربیت نسل جدید است، به این دلیل که دفاع مقدس یک امر واقعی است و همه مثال‌های آن هم واقعی است. کسانی که دفاع مقدس را به وجود آوردند از جمله فرماندهان و مجاهدین، در دسترس هستند و می‌توانند منتقل کننده این معارف باشند. آن عزیزانی هم که به شهادت رسیدند، امروز شهادت آن‌ها جلوگاه تربیت جوانان و نوجوانان ماست.

وی در پایان عنوان کرد: شاید هیچ چیز به اندازه دفاع مقدس نتواند در تربیت دانش آموزان موثر باشد. این همان است که در راهیان نور می‌بینیم و حضرت آقا فرمودند که این فناوری را بشناسید تا خوب بتوانیم آن را توسعه دهیم.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار