وصیت نامه پاسدار شهید شعبان مصیبی رکنی کلائی/ ما باید خودمان را کاملاً بدون قید و شرط در اختیار روحانیون در خط امام امت قرار دهیم

پاسدار شهید «شعبان مصیبی رکنی کلائی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «باید متواضع باشید در برابر احکام خدا خاشع باشید در برابر گفتار انبیاء تواضع کنید در برابر بزرگان دین و اولی‌الامر سر به فرود آورید ما باید از آنها درس یاد بگیریم باید پشت سر آن‌ها بر علیه مستکبرین عالم بجنگیم.»
کد خبر: ۲۸۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ - 26February 2018

وصیت نامه پاسدار شهید شعبان مصیبی رکنی کلائی/ ما باید خودمان را کاملاً بدون قید و شرط در اختیار روحانیون در خط امام امت قرار دهیمبه گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «شعبان مصیبی رکنی کلائی» در تاریخ پنج آذر ۱۳۳۶ در روستای «قره‌طغان» از توابع بهشهر چشم به جهان گشود. وی در تاریخ پنج اسفند ۱۳۶۲ عملیات والفجر ۶ در منطقه جزیره مجنون در حین خنثی کردن مین والمری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید: 

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمداً رسول الله و اشهد انّ علیّاً ولیّ اللَّه

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنجِیکُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَیُدْخِلْکُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَمَسَاکِنَ طَیِّبَةً فِی جَنَّاتِ عَدْنٍ ذَلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ.‌ ای آنانی که ایمان آوردید آیا راهنمایی کنم شما را به داد و ستدی که شما را از عذابی دردناک رهایی بخشد؟

به خدا و پیغمبرش بگروید و در راه خدا بوسیله ثروت و اموالتان و هم به نیروی جسمانی جان بر کف جهاد و کوشش کنید. این از هر تجارتی اگر دانا باشید شما را بهتر است گذشته از آنکه از عذاب و رنج رهایی یابید خدا از گناهانتان درگذرد و در بوستان‌هایی که زیر درختانش نهر‌ها و جوی‌ها روان است داخل می‌گرداند و مسکن‌هایی پاکیزه در بهشت‌های جاودان مقیم گرداند این است رستگاری بزرگ.  (سوره صف آیات ۱۰-۱۱-۱۲)

شهادت در راه خدا چیزی نیست که بتوان آنرا با سنجش‌های بشری انگیزه‌های عادی ارزیابی کرد و شهید در راه حق و هدف الهی را نتوان با دیدگاه امکانی به مقام والای آن پی برد که ارزش عظیم آن، معیار‌های الهی و مقام والای این دید ربوبیتی دارد و نه تنها دست ما خاک نشینان از آن و این کوتاه است که افلاکیان نیز از راه یافتن به کنه آن عاجزند. (امام خمینی)

با سلام و درود بر خاتم الانبیاء حضرت محمد (ص) و ائمه معصومین و سلام و درود بر آخرین ستاره درخشان ولایت و امامت امام‌زمان (عج) تعالی فرجه و سلام بر نایب بر حقش امام خمینی و سلام و درود بر خانواده شهدا و معلولین و مجروحین و اسرای جنگ تحمیلی.

پیام من بعنوان یک پاسدار شهید که خونش را می‌دهد تا پیام خونبارش بر دل شما امت مسلمان بنشیند. این است که تداوم انقلاب اسلامی بستگی به صدور تمامی ملل دارد، اکنون که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با دستاویز قرار دادن صدام بعثی به مملکت الله اکبر برای خاموش کردن ندای الله اکبر تجاوز کرده است، به فضل خدا این نعمت نیز نصیب من شد که بتوانم خود را در جنگ با کفار به آزمایش بگذارم ما انقلاب نکردیم که فقط استقلال و آزادی کشورمان را به دست آوریم. ما برای نجات بشریت از جهل گمراهی، برای نجات مظلومان از ظالمان برای نجات مستضعفین از مستکبرین و برای حاکم کردن دین خدا در تمام جهان قیام کردیم و ادامه این قیام نیاز به خون دارد‌ای مردم مهربان و شهیدپرور ایران نکند نسبت به سرنوشت خلق خدا بی‌تفاوت باشید و ظالم ظالمان را بر مظلومان تماشا کنید ما در اسلام تماشاچی نداریم مثل مردم کوفه.

«إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَن تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالآخِرَةِ» (سوره نور آیه ۱۹)

آنان که دوست می‌دارند درمیان جامعه اسلامی کار‌های ناشایست اعمال زشت رواج گیرد و به فساد وزشتی‌ها دامن زدنند. چنان کسانی را در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهد بود.

برادران و خواهران هم فکرم تقوا را پیشه کنید و محور اعمال خویش قرار دهید. متحد و یکصدا از خون شهیدان و خط امام پاسداری کنید و در راه گسترش اسلام و حاکمیت قرآن بکوشید همیشه به یاد خدا باشید و همه اعمالتان و گفته‌هایتان فعالیت‌هایتان برای رضای خدا باشد قرآن را بخوانید و صفوف نماز جمعه را هر چه بیشتر پر کنید موفقیت‌تان حتمی است یک لحظه در دعا‌هایتان برای ظهور مولایمان امام مهدی (عج) غافل نشوید تا هر چه زودتر حکومت جهانی واحد و عدالت در تمامی جهان برقرار شود.‌ای خواهران‌ای یاران زینب با شما سخن می‌گویم شما که در صف تظاهرات مشت محکمی بر دهان تمامی استکبار جهانی زدید باید هوشیارتر از هر زمان دیگرباشید. حجاب، حجابتان را حفظ کنید سنگر‌های پشت جبهه مال شما خواهران است با بی‌حجابی شما‌ها باید مبارزه کنید تا آن‌ها خود را بپوشانند برای آسودگی آن‌ها بهتر است.

قرآن در سوره احزاب، آیه ۵۹ می‌فرماید: یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیْمَاً.‌ ای پیامبر به همسران و دخترانت و به زنان مؤمنین بگو که خویشتن را هنگام خروج از خانه به چادرهایشان فرو پوشند که این کار برای آنکه به عفت و پاکدامنی شناخته شوند و مورد تعرض و آزار ناپاکان قرار نگیرند نزدیک‌تر است و خداوند آمرزنده و مهربان است.‌ای پدر و مادر مهربانم اینکه مرگ فرزند جوان برای پدر و مادر غمگین و دردناک است و می‌دانم با شنیدن شهادتم قلبتان دردمند و غمناک است، اما چه کنم مادرجان و پدر جان من یک پاسدار هستم من متعلق به شما نیستم من متعلق به خدا هستم و به شناخت رسیدم که دریابم متعلق به خدا هستم.

انا لله و انا الیه راجعون من از شما می‌خواهم پدر و مادر یک پاسدار شهید باشید تا یک فرزند شهید برای این که رسالت همه پاسداران بر مبنای انقلاب الهی‌اش است.‌ای برادران پاسدار با شما سخن می‌گویم‌ای یاران حسین (ع)‌ ای یاران امام زمان (عج) ارواحنا الفدا‌ای یاران خمینی بت شکن.

إِذْ تَسْتَغِیثُونَ رَبَّکُمْ فَاسْتَجَابَ لَکُمْ أَنِّی مُمِدُّکُم بِأَلْفٍ مِّنَ الْمَلآئِکَةِ مُرْدِفِینَ (سوره انفال آیه ۹)

به خاطر آورید زمانی را که در جنگ (بدر) از شدت ناراحتی از پروردگارتان تقاضای کمک کردید و او تقاضای شما را پذیرفت و فرمود: من شما را با هزار فرشته که پشت سر هم فرود می‌آیند یاری می‌کنم.

إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ (سوره محمد آیه ۷) اگر خدا را یاری کنید مکتب و راه اولیاء را تقویت نمایید خداوند هم شما را یاری می‌کند حتی از راه‌هایی که خود انسان هم به فکرش نمی‌رسد؛ و اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ جَاءَتْکُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنَا عَلَیْهِمْ رِیحًا وَجُنُودًا لَّمْ تَرَوْهَا. (سوره احزاب آیه ۹)

به یاد آورید نعمتی را که خدا به شما عطا کرد وقتی که لشگر بسیاری از کافران علیه شما جمع شدند پس ما به کمک و یاری شما بادی تند و سپاهی بسیار (از فرشتگان) که به چشم نمی‌دیدند فرستادیم.

لَهَا مَا کَسَبَتْ وَعَلَیْهَا مَا اکْتَسَبَتْ. (سوره بقره آیه ۲۸۶)

انسان هر کارنیکی انجام دهد برای خود انجام داده هر کار بدی کند به زیان خود کرده.

إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلاَقِیکمْ (شورای جمعه) همانا مرگی را که از آن فرار می‌کنید شما را ملاقات خواهد کرد‌ای برادران پاسدارای عاشقان شهادت جایگاه‌تان را قلب ملت قرار دهید که بهترین حصار‌ها است به شما بگویم اگر از قلب ملت بیرون رفتید در هر دژ محکم جا بگیرید شکست می‌خورید این را بدانید اگر با ملت خوب رفتار نکردید اگر با خدا نبودید اگر مکتبی نشدید اگر از دل ملت ایران رفتید در هرحصاری بخواهید جا بگیرید شکست می‌خورید. اگر بخواهید شکست نخورید در دل ملت بمانید و اگر بخواهید در دل ملت باشید مکتبی باشید مذهبی باشید با خدا باشید.

امام صادق (ص) می‌فرماید: الاسلام و ایمان و التقوا و الیقین.

قدم اول اسلام قدم دوم ایمان قدم سوم تقوی و قدم چهارم که قله کمال انسانیت می‌رسد نام قله آخر یقین است.

برادران خوبم‌ای انسان‌های پاک‌ای مردان با خدا‌ای فرزندان اسلام و‌ای پیروان روح الله معارف‌های اسلامی را فرا بگیرید و دریاب و روحت را زنده کن سعی کن با خدا بیشتر باشید قرآن بخوانید رساله بخوانید مطالعه‌هاتان را زیاد کنید کم بخوابید با خدا راز و نیاز زیاد کنید زیاد به خانه خود دل خوش نکنید قرآن و محبت اهل بیت و مقام رهبری را در بهترین جای دل خود قرار دهید اگر در دلتان این‌ها رشد نکند بدان که راهی که میر‌وی راهی بس اشتباه است. باید اعتقاد داشته باشید دل ببندی عشق پیدا کنی باید باور کنی باید تقوا پیشه کنی باید هوشیار باشی که گناه نکنی کشور، چون بر خودت ظلم می‌کنی پس انسان باش تا خداوند اجرت را زیاد و روزیت را در این دنیا زیاد کند.

قُلْ إِنَّ الْخَاسِرِینَ الَّذِینَ خَسِرُوا أَنفُسَهُمْ پیامبر به مردم بگو ایمان که تو خیال می‌کند زمان آن است که انسان خودش را ببازد و روح خودش را ببازد کمال تواضع با مردم رفتار کنید مردم فکر نکنند که شما تکیه به قدرت دارید نباید حس کنند که شما از مقام قدرت حرف می‌زنید. مردم نباید حس کنند که شما اعتماد به این دارید که من سپاهی هستم اسلحه دارم (ژ-۳) دارم و زور دارم. نه برادر مردم باید در کیفیت رفتارشان شما را ببینند که بفهمند شما سوء استفاده از مقام نمی‌کنید و مطمئن باشند که از مقامتان سوء استفاده نخواهید کرد. برادران عزیزم‌ای یاران حسین (ع) و‌ای برادران پیامبر (ع) به مالک اشتر بنگرید که وقتی توی کوچه و توی خیابان و به توی بازار راه می‌رود آنقدر متواضع است خیال می‌کند که گدایی دارد راه می‌رود حتی یک نفر بازاری که این مرد خدا از جلوی دکانش رد می‌شد و تف می‌اندازد به طرف او و از او بدش می‌آید بهش می‌گویند آقا این مالک است این فرمانده بزرگ لشکر است این صاحب قدرت است این جزو سپاه علی (ع) است حالا بقیه اش را خود برادران بهتر می‌دانید باید این طور باشیم باید از اصحاب و اهل بیت مان یاد بگیریم این کیفیت روش تک سرباز علی ابن ابی طالب (ع) است و شما باید این چنین باشید. شما باید متواضع باشید شما باید اگر چنان که یک فردی هم به شما زور بگوید ظلم هم بکند نسبت به حق شخصی‌تان باید بگذارید حدیثی است محمد رسول خدا (ص) باید همدیگر را ببخشید تا کینه‌هایتان از میان برخیزد برادران بروید در بین مردان و در یک جا حالت سکون پیدا نکنید و وقتی چیزی یاد گرفتید به دیگران بیاموزید و این نشان دهنده آن خواهد شد تا روح بیدار و تجلی پیدا کند و سخنان امام امت را ده‌ها بار گوش و از سخنانش خسته نشوید و اگر از کارهایتان خسته شدید بدانید در شما نور ایمان و تقوا و هوای نفس در شما زود نفوذ پیدا می‌کند و همیشه سراغ کسانی روید که انسان باشند و در خط امام هستند علمای، مؤمنین در راه خدا نوشته‌اند بهترین صفات انسان صفت تواضع است. باید متواضع باشید در برابر احکام خدا خاشع باشید در برابر گفتار انبیاء تواضع کنید در برابر بزرگان دین و اولی الامر سر به فرود آورید ما باید از آن‌ها درس یاد بگیریم باید پشت سر آن‌ها بر علیه مستکبرین عالم بجنگیم درس‌های خداشناسی و اخلاق را از آن‌ها بیاموزیم و منتظر آن نباشیم که آن‌ها دنبال ما بیایند بلکه ما باید دنبال آن‌ها برویم، چون انسانی که نخواهد خودش را بسازد نمی‌تواند دیگر را بسازد.

ما باید خودمان را کاملاً بدون قید و شرط در اختیار روحانیون در خط امام امت قرار دهیم. تا توان داریم باید استفاده‌های معنوی و روحی را از آن‌ها یاد بگیریم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار