سردار مقیمی خبر داد؛

برگزاری مسابقات ورزش‌های پهلوانی و باستانی نیروهای مسلح به میزبانی ناجا

رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و باستانی ناجا از برگزاری مسابقات ورزش‌های پهلوانی و باستانی نیروهای مسلح به میزبانی ناجا در مجتمع فرهنگی ورزشی «غدیر» واقع در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی با حضور مسئولان کشوری و لشگری خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ - 26February 2018

برگزاری مسابقات ورزش‌های پهلوانی و باستانی نیروهای مسلح به میزبانی ناجابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و باستانی ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به اهمیت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در ارتقاء روحیه حماسی آحاد کارکنان نیروهای مسلح و همچنین تاکید مقام معظم رهبری و توجه ویژه فرمانده ناجا به این ورزش، برگزاری ورزش پهلوانی در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و باستانی ناجا با بیان اینکه این مسابقات در روز چهارشنبه 9 اسفندماه امسال برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات، ایجاد رقابت در بین کارکنان و ارتقاء روحیه حماسی و منش پهلوانی است.

وی با اشاره به اینکه در پایان مسابقات از پیشکسوتان ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای تجلیل می‌شود، به برگزاری مسابقات این ورزش در سطح ناجا در قزوین اشاره و بیان کرد: پیش بینی می‌شود ناجا حداقل با 4 تیم در این دوره از مسابقات شرکت کند.

سردار مقیمی با بیان اینکه رشته‌های سنگ، میل سنگین، کباده، چرخ چمنی، چرخ تیز، میل بازی 2 میل، میل بازی 3 و4 میل، (هفت رشته هنرهای فردی) خواهد بود، گفت: تا سه سال پیش کشتی پهلوانی نیز در کنار هنرهای فردی برگزار می‌شد ولی با توجه به تغییراتی که در فدراسیون کشتی به وجود آمد در حال حاضر کشتی پهلوانی از این مسابقات حذف شده است.

وی به حضور مسئولان کشوری و لشکری، مدعوین، بازنشستگان و پیشکسوتان کشور در مراسم اختتامیه اشاره و خاطرنشان کرد: این مسابقات در هفت رشته از هنرهای فردی ورزش باستانی اجرا می‌شود؛ درصدد هستیم از سال آینده مسابقات تیمی و لیگی را ابتدا در سطح ناجا و سپس در سطح نیروهای مسلح برگزار کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و باستانی ناجا تصریح کرد: این ورزش در بین کارکنان ناجا و همچنین نیروهای مسلح فرصت خوبی است برای پرورش قوای روحی و جسمی که با اتکاء و عمل به سیره و روش پیامبران به ویژه حضرت علی (ع) دنباله رو این امام بزرگوار در زندگی خود باشند.

سردار مقیمی به جایگاه ویژه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در میان مردم اشاره و تصریح کرد: این ورزش آموزه‌های اسلامی و فرهنگ ایرانی در ورزش‌های پهلوانی رنگ و بوی خاص خود را دارد، به طور قطع باید مسئولان تلاش خود را برای احیاء آن به کار گیرند.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و باستانی ناجا گفت: نیاز است این ورزش معنوی را به نسل جوان ارائه کنیم تا شاهد بازگشت آنان به ورزش‌های زورخانه ای و باستانی باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار