انتشار شماره جدید ماهنامه «صف»

ماهنامه «صف» در شماره 440 خود و در آستانه نود و هفتمین سال انتشارش، با حال و هوایی انقلابی در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
کد خبر: ۲۸۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ - 26February 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نسخه جدید ماهنامه «صف» در شماره 440 خود و در آستانه آغاز نود و هفتمین سال انتشارش، حال و هوای انقلابی به خود گرفت. ضمن اینکه با توجه به مناسبت روز نیروی هوایی که در بهمن ماه قرار داشت، مطالب بیشتری را به این نیرو اختصاص داده است، از جمله: فرازهایی از بیانات فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی با معظم له، گزارش امیر فرمانده نیروی هوایی درباره توانمندی‌های نیروی هوایی در محضر فرمانده معظم کل قوا، گفت‌وگو با امیرسرتیپ خلبان حسن شاه‌صفی و امیرسرتیپ خلبان نصیرزاده (فرمانده و جانشین نیروی هوایی) درباره مأموریت‌ها، توانمندی و اقتدار نیروی هوایی ارتش و گفت‌وگو با حجت‌الاسلام قاضی (رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش) درباره چگونگی نضج گرفتن رویکرد انقلابی در بدنه نیروی هوایی که منجر به بیعت جاودان و طاغوت شکن نوزدهم بهمن 1357 شد.

انتشار شماره جدید ماهنامه «صف»

همچنین گزارش‌هایی از یگان‌های دوردست ارتش در این شماره ماهنامه صف منتشر شده است. گزارشی از رزمایش مشترک محمد رسول‌الله 5 که اخیراً در جنوب غرب کشور برگزار شد، گزارشی از پایگاه نهم هوایی بندر عباس، گزارشی از یکان گروه 444 مهندسی رزمی در شمال شرق کشور، گفت‌وگو با یک بانوی کارآفرین در پایگاه هوایی بوشهر از بخش‌هایی هستند که گستره جغرافیایی ایران حماسه‌ساز را در قالب نشریه ارتش پر افتخار معرفی می‌کند.

در خانواده ارتش بسیاری از هنرمندان و اهل علم و ادب بالیده‌اند؛ معرفی یک هنرمند ارتشی در بخش خانواده ماهنامه صف، معرفی کتاب مجموعه شعر دل رباعی به قلم یک شاعر ارتشی، اطلاعیه‌های ستاد مشترک ارتش در ماه‌های نخست جنگ، گزارش‌هایی از موزه هوانوردی، تندیس‌ها و نمادهای شهیدان نیروی هوایی نصب شده در شهرها و مراکز استان، معرفی قدرت هوایی نیروی دریایی فرانسه و مقالات علمی، ادبی، فرهنگی از مطالب این شماره ماهنامه صف هستند. علاقه‌مندان می‌توانند این مجله را از نشانی www.aja.ir دانلود کنند.

بر اساس این گزارش، ماهنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران (صف) قدیمی‌ترین نشریه در حال انتشار ایران است که از اسفندماه 1300 هجری شمسی (دوره قاجاریه) تاکنون استمرار انتشار داشته است. این نشریه در ابتدا به نام قشون (عنوانی که در آن سالها برای ارتش استفاده شده است) نامیده شد. بعدها با تغییر نام قشون به ارتش، نام نشریه هم به ماهنامه ارتش تغییر یافت و این روند تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تمسک به آیه شریفه چهارم سوره صف که استقامت مجاهدان در راه حق را توصیف کرده (إنَّ اللهَ یُحبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فی سَبیله صَفًّا کَأنَّهُم بُنیانٌ مَرصُوص) عنوان صف هم به نام ماهنامه ارتش افزوده شد.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار