میرمرادزهی در گفتگو با دفاع پرس:

جهادگران بسیجی گنجینه های علم و عمل هستند

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهادگران بسیجی گنجینه هایی از علم و عمل هستند که در راه سازندگی کشور تلاش و کوشش می کنند و باعث توسعه مناطق روستایی به صورت متوازن می شوند.
کد خبر: ۲۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸ - 15September 2014

جهادگران بسیجی گنجینه های علم و عمل هستند

هدایت الله میرمرادزهی، نماینده مردم شهرستان های سراوان، مهرستان و سیب و سوران استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس "،  گفت: از آنجایی که بسیجیان جهادگر در امور کشور توانستند نقش به سزایی را ایفا کند، به گونه ای که در اوایل انقلاب اسلامی بسیاری از ادارات وظایف خود را انجام نمی دادند و این افراد جهادگر بودند که در بخش های مختلف اعم از کشاورزی، بهداشتی، اقتصادی، اجتماعی و ... وارد شدند و در همه زمینه ها انقلاب را یاری کردند.

وی در ادامه افزود: بعد از تثبیت انقلاب و فعالیت های ادارات به صورت عادی در آمد، این عزیزان به صورت مستقیم به بخش کشاورزی، راه های روستایی، بهداشت روستایی و... پرداختند و در این زمینه کارهای بسیار خوب و ماندگاری به جای گذاشتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیجیان جهادگر با آغاز جنگ تحمیلی به سوی جبهه های جنگ شتافتند و کارهای مهندسی را در جبهه های حق علیه باطل بر عهده گرفتند، بعد از جنگ جهاد سازندگی در بخش کشاورزی فعال شد، زیرا محور استقلال کشور خودکفایی در بخش کشاورزی است.

میرمرادزهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کار جهادگونه در عرصه کشاورزی، تصریح کرد: کار جهادگونه به جبهه کشاورزی انتقال یافت و عزیزان در این راستا فعالیت های بسیار خوبی انجام دادند، همچنین در عرصه های عمرانی و فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ورود پیدا کردند و بر همین اساس بسیج سازندگی شکل گرفت.

وی گفت: بسیجیان به این امر معتقدند که کار آنها تنها جنگ نیست و بر همین اساس در زمینه تولیدی، عمرانی و فرهنگی وارد شدند و بنده به عنوان یک ناظر معتقدم که جهادگران بسیجی در عرصه هایی که ورود پیدا کردند، توانستند اثرات مثبتی بر جامعه به ویژه در روستاهای کشور بگذارند.

نماینده مردم شهرستان های سراوان، مهرستان و سیب و سوران در مجلس عنوان کرد: فعالیت های بسیجیان در اردوهای جهادی بر اساس نیازمندی های اهالی روستاها پایه ریزی شده است و همین امر باعث شده است تا ساکنین روستاها در فعالیت های بسیجیان مشارکت و همکاری کنند و همین امر باعث همدلی بین بسیجیان و اهالی روستاها شده است.

میرمرادزهی بیان کرد: بسیجیان کلاس های آموزشی را ویژه کودکان و نوجوانان روستاها که توانایی شرکت در کلاس ها را ندارند، دایر کرده اند و به این وسیله سطح سواد و آگاهی دانش آموزان را ارتقاء داده اند، بنده شاهد این فعالیت ها به ویژه در استان سیستان و بلوچستان و در شهرستان های نیکشهر، سیب و سوران، زابلی، سراوان و ... بوده ام.

وی گفت: جهادگران بسیجی از بسیاری از نقاط کشور در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان سفر می کنند تا بتوانند محرومیت را از چهره روستاهای این استان پاک کنند و این کار برای ما بسیار ارزشمند است و امیدواریم این عزیزان روز به روز با کارایی بالاتر بتوانند مشکلات هموطنان را برطرف کنند و رسالتی که پیامبر عظیم الشان ما حضرت محمد(ص) برعهده داشته که خدمت به محرومان بوده توسط بسیجیان انجام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که خواست امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری خدمت هر چه بیشتر به روستائیان مناطق محروم است، اظهار کرد: عملکرد بسیجیان جهادی در قالب اردوهای جهادی در واقع لبیک گویی به فرمان امام(ره) و مقام معظم رهبری است که سازندگی و عمران کشور را در بر دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی توسط برادران بسیجی در روستاها تاکنون بسیار راهگشا بوده است و در مجموع جهادگران بسیجی گنجینه هایی از علم و عمل هستند که در راه سازندگی کشور تلاش و کوشش می کنند و باعث توسعه مناطق روستایی به صورت متوازن می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار