سردار رحیمی خبر داد؛

دستگیری باند سارقان ۸ نفره فرش معروف به باند «ماکسیما»

رئیس پلیس پایتخت به دستگیری اعضای باند سارقان فرش معروف به باند ماکسیما اشاره کرد و گفت: این سارقان تنها در یک سرقت بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فرش سرقت کردند.
کد خبر: ۲۸۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ - 26February 2018

دستگیری باند سارقان ۸ نفره فرش معروف به باند ماکسیمابه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در خصوص دستگیری باند سرقت معروف به ماکسیما، اظهار داشت: تقریبا در اوایل سال جاری موارد متعدد وقوع سرقت از فرش فروش‌ها را داشتیم که غالب این‌ها در مراکز تجاری و به عنف انجام می‌شد.

وی افزود: این موضوع به طور ویژه در دستور کار همکاران ما در پلیس آگاهی قرار گرفت و پس از ماه‌ها تلاش شبانه روزی و رصد اطلاعاتی و کنترل‌هایی که صورت گرفته این باند هشت نفره شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه اعضای این باند که در تهران و دو تا از شهرهای غربی کشور بودند همه با هم و یکجا دستگیر شدند، عنوان داشت: این سارقان حدود 20 مغازه را مورد سرقت کرده بودند و شیوه دزدی این‌ها هم اینگونه بوده که معمولا هرجایی را که می‌خواستند سرقت کنند یکی یا دو روز قبل شناسایی می‌کردند و فرش‌های نفیس و ارزشمند آن را شناسایی و پس از آن با استفاده از تجهیزات خود اقدام به تخریب درب مغازه و سرقت فرش‌های مغازه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه معمولا ساعت سرقت این سارقان بین ساعت 1 تا 4 صبح بوده، افزود: ارزش ریالی سرقت‌های این سارقان بسیار زیاد می‌باشد که به عنوان نمونه در یک مغازه که سرقت کردند بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون تومان در 20 مغازه اقدام به سرقت کردند؛ که با توجه به دامنه و گستردگی سرقت‌هایی که انجام داده اند هنوز تحقیقات ادامه دارد.

سردار رحیمی خاطر نشان کرد: با بازجویی‌های صورت گرفته سارقان اعترافات خوبی داشتد و برخی فرش‌ها و برخی ادوات مورد استفاده در سرقت از مخفی‌گاه آنان کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت بیان داشت: امیدواریم همکارانم اموال مسروقه را در تحقیقاتشان کشف کنند؛ ولی متاسفانه سارقان اغلب این فرش‌ها را به فروش رسانده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی با گلایه جدی ما از کسبه برخی از واحد‌های صنفی که حجم زیادی از مبادلات اقتصادی انجام می‌دهند ولی میزان هزینه که برای امنیت محل کسب خود انجام می‌دهند بسیار پایین و ضعیف است، تاکید کرد: انتظار دارم ضمن ایمن سازی، مغازه خود را به سیستم 110 و سیستم‌های هشداری و سیستم‌های دوربین وصل کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار