ماتوانستیم ۱/ سردار ادیبی:

یادمان‌های جدید راهیان نور آماده پذیرایی از زائرین هستند

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در نشستی خبری گفت: امسال شش یادمان جدید در مناطق عملیاتی دفاع مقدس میزبان زائرین شهدا در قالب کاروان‌های راهیان نور خواهند بود.
کد خبر: ۲۸۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ - 27February 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور از دقایقی پیش با حضور اهالی رسانه‌ آغاز شد.

سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در این نشست اظهار داشت: دفاع مقدس مجموعه‌ای بود که علی‌رغم کمبودها و هجمه دشمنان به پیروزی‌های بزرگی دست یافت. در هجوم همه‌جانبه استکبار علیه ایران به سرکردگی آمریکا ملت ایران با تکیه بر خدا و توانمندی‌های خود مقابل استکبار به پیروزی رسید.

وی گفت: امام و امت ۲ علت پیروزی این کشور بودند. با پیوند بین امام و امت ما پیروز شدیم و این روزها نیز این دو مظهر اراده ایران هستند که پیروزی های جدید آنها دور از دسترس نیست. همه ما می‌توانیم با این فرهنگ برای تاریخ سرنوشت خوبی را رقم بزنیم. پرورش جوانان در دفاع مقدس یکی از مظاهر دفاع مقدس بود. شهدایی که به ژنرال‌های جنگ تبدیل شدند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور افزود: شهدای گرانقدر ما مظهر توانمندی ملت ایران در مقابل خطرهای بزرگ شدند. این درس‌هایی که از دفاع مقدس وجود داشت در سرزمین راهیان نور در حال مشق شدن است.

سردار ادیبی ادامه داد: ملت ایران با حضور همه جانبه شکست دشمن در جنگ نرم را نیز رقم زده‌اند. تهاجم فرهنگی دشمن به کشورمان وجود دارد. ملت ما با تکیه بر شهدا و عبرت آموزی از حوادث تاریخی شکست دشمن در جنگ نرم فرهنگی را رقم خواهند زد که به همت ما نیز بستگی دارد.

وی تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم تا راهیان نور را تقویت کنیم و بستر حضور مردم که تبدیل به یک قدرت ملی شده را ایجاد کنیم. راهیان نور در قلب و عواطف مردم ایران جای دارد و باعث استحکام رابطه مردم با آرمان‌های انقلاب اسلامی شده است.

سردار ادیبی گفت: راهیان نور اوج اقبال مردم به مناطق عملیاتی است. در حال حاضر عمده جمعیت راهیان نور متعلق به جوانان است. بیش از ۷۰ درصد زائرین را جوانان ۱۵ تا ۱۷ سال تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد ملت ما تمام تلاش خود را برای تقویت آرمان ها خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع قرارگاه‌های یازده گانه راهیان نور موفق شده اند تا بستر حضور آگاهانه مردم را در مناطق راهیان نور ایجاد کنند. جوانانی که طی سال‌های جنگ نبودند اما در حال حاضر فداکارانه در مناطق حضور پیدا کرده و خودشان را آماده پیشرفت کشور می‌کنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور اظهار داشت: حضور کاروان‌های دانش‌آموزی دانشجویی، خودروهای شخصی از بهترین دستاورد های راهیان نور است. در حال حاضر مراکز اسکان اردویی در حال خدمت به مردم عزیز است. 

سردار ادیبی بیان کرد: ما در سه شبکه روایان، مبلغین و خادمین فعالیت می کنیم. در شبکه خادمین بیش از ۵۰ هزار خادم با تحصیلات عالی دانشگاهی و حوزی در مناطق راهیان نور مشغول فعالیت هستند. دانش آموزان در قالب خادمین دانش آموزی و مجموعه راهیان دفاع مقدس با قریب به ۲۵ هزار عضو طبق آموزش‌های صورت گرفته برای ارائه خدمت به مردم فعال هستند. همچنین ۱۵ هزار روحانی مبلغ در کاروان‌ های دفاع مقدس هستند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور عنوان کرد: اختتامیه جنشواره «ره آورد سرزمین‌های نور» از 20 اسفند در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار می‌شود. در حوزه کودک و نوجوان توسعه بیشتری وجود دارد که در چند یادمان چنین کارهای صورت گرفته است.

وی گفت: یکی از اقدامات موثر صورت گرفته استفاده از ظرفیت‌های موسسات مردم نهاد در مناطق عملیاتی است، چرا که موسسات مردم نهاد از موثرترین اقدامات در فعالیت‌های فرهنگی هستند. راهیان نور به عنوان رکن مهم و تاثیرگذار فرهنگی کشور در غرب، شمالغرب و جنوب کشور با ارتباط عمیقی که با مردم آن مناطق ایجاد کرده، جایگاه خود را پیدا کرده است و در 7 استان و 58 یادمان در حال کیفی سازی فعالیت‌هاست.

سردار ادیبی از رونمایی سند ملی راهیان نور طی روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: سند ملی راهیان نور طی روزهای آینده در یک مراسم با حضور مسئولین کشوری و لشکری رونمایی خواهد شد که یکی از اقدامات موثر در ماندگاری راهیان نور است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور همچنین از انجام مطالعات جامع برای جانمایی یادمان‌های جدید دفاع مقدس خبر داد و افزود: کار جانمایی چند یادمان دفاع مقدس در سال 1396 پس از مطالعات جامع انجام شد.

وی ادامه داد: در همین راستا یادمان‌های والفجر 1 در شمال فکه واقع در استان ایلام، یادمان بیت المقدس واقع در جاده اهواز خرمشهر، یادمان شهید باقری واقع در فکه، یادمان شیخ صله واقع در شهرستان ثلاث باباجانی سرپل ذهاب، یادمان شهدای دالک در استان آذربایجان غربی و یادمان دشت ذوالفقاری در شهر آبادان شش یادمان جدید هستند که امسال میزبان زائرین راهیان نور خواهند بود.

ادیبی درباره شعار امسال راهیان نور بیان اعلام کرد: امسال شعار راهیان نور با توجه به آنچه ملت ایران به دست آورده‌اند که این روزها بهترین مظهر آن را مشاهده می‌کنیم، «ما توانستیم» است. این شعار محور تمام اقدامات راهیان نور در سال راهیان نوری تا فروردین سال 1397 خواهد بود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در راهیان نور وحدت عمومی برای انجام اقداماتی است که در دفاع مقدس تمرین شد. سندهای پشتیبانی راهیان نور در برنامه ششم توسعه برای حمایت از اقدامات راهیان نور پیش بینی شده است که به خاطر این مسائل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنیم.

وی همچنین از اقدامات جدید کمیته بین‌الملل ستاد مرکزی راهیان نور کشور خبر داد و بیان کرد: ساماندهی زائرین بین‌المللی توسط کمیته بین‌الملل ستاد راهیان نور در راستای توسعه این فعالیت انجام شده تا حقانیت هر چه بیشتر ایران به جهانیان ثابت شود.

ادیبی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از دفاتر بین‌المللی کشورمان در پی حضور برای زائرین بین‌المللی غیر ایرانی هستیم. زائرینی از کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی همه ساله به مناطق عملیاتی راهیان نور اعزام می‌شوند که در حال تلاش برای افزایش تعداد آنها هستیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور افزود: سال گذشته رئیس موزه ملی مسکو در پی بازدید از مناطق راهیان نور اذعان داشت که «دلیل پیروزی ملت ایران مظلومیت و عزم شهدا است». او کسی بود که در جنگ جهانی دوم در روسیه حضور داشته بود.

وی اظهار داشت: راهیان نور به دور از شائبه‌های گروهی و سیاسی کارش را انجام می‌دهد. دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است و ما در راهیان نور اجازه فعالیت برای گروه‌های سیاسی را نخواهیم داد چون راهیان نور تاکنون شفاف‌ترین و زلال‌ترین حوزه‌های دفاع مقدس بوده است. البته دامنه سیاست راهیان نور مربوط به دایره نگاه نظام اسلامی است که همان نگاه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار