برگزاری یادواره 58 شهید والامقام شهر «مهاجران» همدان

مراسم بزرگداشت شهدای گرانقدر شهر «مهاجران» از توابع شهرستان همدان با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ - 27February 2018

یادواره 58 شهید والامقام «مهاجران» برگزار می‌شودبه گزارش دفاع پرس از همدان، «علی‌اکبر ابراهیمی» دبیر ستاد برگزاری یادواره شهدای شهر مهاجران با گرامیداشت یاد و نام شهدا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یادواره 58 شهید والامقام شهر مهاجران پنجشنبه 10 اسفندماه ساعت 14:30 در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: گرامیداشت 13 جمادی‌الثانی، سالروز وفات حضرت ام‌البنین و بزرگداشت 2 شهید گمنام خاکسپاری شده در مهاجران و شهدای مدافع حرم استان همدان به ویژه سردار شهید «حسین همدانی» از دیگر بخش‌های این یادواره به شمار می‌رود.

دبیر ستاد برگزاری یادواره شهدای شهر مهاجران با بیان اینکه ستاد برگزاری این یادواره بیش از 10 سال است که این آیین معنوی را برگزار می‌کند، گفت: سرهنگ پاسدار «اکبر بختیاری» معاون فرهنگی، اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب (ع) استان قم در این مراسم سخنرانی می‌کند.

وی گفت: مردم مهاجران با وجود جمعیت کم در دوران دفاع مقدس 58 شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند و از این نظر در استان همدان شاخص هستند که از بین آن‌ها می‌توان به سرداران شهید «حسن صوفی»، «محمدتقی ترکمنی» و «محمد الوندی» اشاره کرد.

ابراهیمی ادامه داد: این شهر دارای 3 خانواده دارای 2 شهید به نام‌های شهیدان «مهدی و مجید جمعه»، «یدالله و مهدی زارعی» و «علی و صفدر اسماعیلی» است.

وی بیان کرد: دو شهید جاویدالاثر به نام «مصطفی قنبری» و «غدیر جمشیدی» و 2 طلبه شهید به نام «علی‌اکبر زنجانی» و «قربانعلی عظیمی» نیز اهل مهاجران بوده‌اند.

دبیر ستاد برگزاری یادواره شهدای شهر مهاجران در پایان عنوان کرد: این ستاد از چند روز پیش در کنار برگزاری یادواره شهدا، برنامه‌های فرهنگی متنوعی چون یادواره‌ شهدا در روستاها، روایتگری در مدارس و مساجد، مسابقات ورزشی جام شهدا، نمایشگاه، مسابقات کاردستی و نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان، وصیت‌نامه خوانی شهدا و تئاتر خیابانی را برگزار کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار