نمایش آثار منتخب جشنواره «سرچشمه سرخ» با موضوع شهدای هفتم تیر

آثار برگزیده جشنواره تجسمی «سرچشمه سرخ» در رشته‌های عکاسی، پوستر، هنر جدید و نقاشی که به موضوع شهدای هفتم تیر اختصاص دارد، در نمایشگاهی با همین نام به نمایش در می‌آید.
کد خبر: ۲۸۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ - 27February 2018

نمایش آثار منتخب جشنواره «سرچشمه سرخ» با موضوع شهدای هفتم تیر

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدای هفتم‌ تیر و مسئولین این بنیاد به معرفی و شناساندن واقعه و شخصیت‌های این رویداد تلخ و مهم اشاره و تأکید کردند کار هنری فاخر و شاخصی تاکنون درباره آن انجام نشده است.

در همین راستا، قبل از تیر ماه سال جاری، فراخوان جشنواره ملی هنرهای تجسمی «سرچشمه سرخ» در چهار رشته هنری نقاشی، عکاسی، هنر جدید و پوستر در سراسر کشور اعلام شد تا هنرمندان آثار خودشان را در موضوعات حادثه هفتم تیر، اندیشه‌های شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر و همچنین تروریسم به دبیرخانه جشنواره واقع در موزه مرکزی شهدا ارسال کنند.

بیش از ۳۰۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و هیئت داوران پس از بررسی آثار، در مجموع ۶۲۷ اثر را انتخاب کردند که شامل ۷۲ اثر در بخش پوستر، ۱۵۴ اثر در رشته نقاشی، ۷۲ اثر در بخش هنر جدید و ۳۲۹ اثر نیز در بخش عکس است.

با توجه به اینکه ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا است، بنیاد شهید و امور ایثارگران همه آثار منتخب را به نمایش عمومی خواهد گذاشت. به همین منظور، نمایشگاه تجسمی «سرچشمه سرخ» ۹ اسفند ماه ساعت 15 در موسسه فرهنگی و هنری «صبا» با حضور خانواده شهدای هفتم تیر، مسئولین بنیاد و هنرمندان افتتاح می‌شود.

آثار جشنواره ملى تجسمی سرچشمه سرخ پس از مراسم افتتاحیه، از 10 تا 27 اسفندماه سال‌جاری در معرض دید علاقه‌مندان و عموم مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار