سردار غیب پرور در گفت‌وگو با دفاع پرس؛

هیچ محدودیتی برای ثبت نام غیر ایرانی‌ها در بسیج مستضعفین وجود ندارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص ثبت نام مهاجرین در بسیج مستضعفین گفت: هیچ محدودیتی برای ثبت نام غیر ایرانی‌ها در بسیج مستضعفین وجود ندارد و تمامی رده‌های بسیج موظف به ثبت نام از مراجعه‌کنندگان هستند.
کد خبر: ۲۸۱۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰ - 28February 2018

هیچ محدودیتی برای ثبت نام غیر ایرانی‌ها در بسیج مستضعفین وجود نداردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، تا همین چند سال پیش به دلایل مختلف از قبیل نبود مدارک کافی و عدم پیگیری جهت اخذ مدارک معتبر، عدم پذیرش مهاجرین در اجتماع و هنجارهای غالب در جامعه مهاجرین بسیاری از کودکان مهاجر از تحصیل در مدارس ایرانی باز ماندند.

این موضوع طی سال های گذشته پس از دستور  مقام معظم رهبری نسبت به ثبت نام تمامی فرزندان مهاجرین در مدارس، شکل دیگری گرفت. با دستور مقام معظم رهبری تمامی مدارس دولتی موظف به ثبت نام کودکان مهاجر شدند تا پس از گذشت 30 سال از عمر انقلاب اسلامی اولین قدم ها در رابطه با پذیرش مهاجرین برداشته شود.

طبق آمارهای غیر رسمی در حدود سه میلیون مهاجر افغانستانی در ایران ساکن هستند. علاوه بر این کشور ایران در دهه های پس از انقلاب اسلامی پذیرای مهاجرینی از کشورهای همسایه خود از جمله عراق و پاکستان نیز بوده است. مهاجرین با اهداف گوناگون که در کشورهای همسایه ما اغلب به دلیل نبود امنیت در کشورهای خودشان است به ایران مهاجرت کرده اند. سال ها سکونت مهاجرین در ایران باعث شد تا آموزه های انقلاب اسلامی با روح بسیاری از مهاجرین عجین شود که سند این سخن حضور رزمندگان افغانستانی و پاکستانی در جبهه های سوریه است.

هرچند طی سال های اخیر نهادهای انقلابی جهت کم کردن شکاف بین مردم و مهاجرین اقداماتی را انجام داده اند اما هنوز هم کم و کاستی هایی را در این حوزه می بینیم. به گفته یکی از مهاجرین افغانستانی ساکن در ایران که برای عضویت در پایگاه بسیج اقدام کرده است، هنوز زنان مهاجر برای ثبت نام در بسیج مساجد دچار مشکل هستند و مسئولین دلیل آن را تنها ایرانی نبودن آن ها می دانند.

در این رابطه سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خصوص وضعیت عضویت مهاجرین و اتباع ساکن ایران در پایگاه های بسیج اظهار داشت: در سازمان بسیج مستضعفین مجموعه معاونت روابط بین الملل مسئول وضعیت عضویت مهاجرین است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای ثبت نام غیر ایرانی ها در بسیج مستضعفین وجود ندارد، افزود: رده های بسیج سراسر کشور موظف هستند تمامی مراجعه کنندگان را ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ 141

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱
لطف الله عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
با سلام خدمت شما بنده در شهرستان شیراز زندگی میکنم ودوست دارم در بسیج باشم لطفا ادرس بدهید تا برم ثبت نام کنم ممنون از شما
نظر شما
پربیننده ها