امیر سیاری در جمع خبرنگاران:

توسعه دریامحور باید مد نظر کشور قرار گیرد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از انقلاب اسلامی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری این بود که دریای عمان و سواحل آن یک‌گنج است و این یعنی توسعه دریامحور باید امروز مد نظر ما قرار گیرد.
کد خبر: ۲۸۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ - 27February 2018

امروز باید توسعه دریا محور مد نظر کشور قرار گیرد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم دانش آموختگی دانشجویان دوره بیست و‌ هفتم و یازدهم دانشگاه جنگ در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که امروز عصرِ دریاست و سهم زیادی در تجارت دارد، اظهار داشت: این نظر، نظر یک‌نفر نیست و‌ نظر مقام معظم رهبری است. موضوع مهم امروز، توسعه دریامحور کشور است.

وی ادامه داد: ما کشوری هستیم که مرزهای دریایی مناسبی داریم و این ویژگی‌های دریایی را خدا داده و ما باید با اقتدار بتوانیم از منابع دریا استفاده کنیم. متاسفانه به خواست استعمار این موضوع تاکنون اتفاق نیافتاده است.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری این بود که دریای عمان و سواحل آن گنج است و این یعنی توسعه دریامحور باید امروز مدنظر ما قرار گیرد.

فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش در ادامه افزود: همه سرمایه‌دارن و مسؤولان باید بدانند سواحل دریای مکران و دریای عمان چه گنج و ثروتی برای کشور است و ما باید در این مسیر گام برداریم و ملت ما باید در این جهت حرکت کند و از امکانات خدادای دریا بهره ببریم تا توسعه دریا محور صورت گیرد.

معاون همکاهنگ کننده ارتش ایران اظهار کرد: اکثرا مشکلات موجود در کشور با تکیه بر دریا و توسعه دریامحور قابل حل است.

وی گفت: اگر سواحل مکران را بشناسیم و در آباد کردن آن اقداماتی انجام دهیم، می‌توانیم جمعیت زیادی شاغل و مشکلات آب، آمایش سرزمینی را حل و امنیت‌مان را نیز برقرار کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ما در طول سالیان گذشته در خصوص توسعه دریامحور، اقتدار دریایی و توسعه سواحل مکران فعالیت‌های زیادی انجام دادیم.

امیر سیاری در ادامه در خصوص امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش همه نیروهای مسلح امروز از امنیت خوبی در کشور برخوردار هستیم؛ باید بدانیم که هر پیشرفتی در سایه امنیت است و اگر امنیت نباشد نمی‌توان حرکتی انجام داد و این را در همسایگی خودمان می‌توانیم، احساس کنیم.

وی اظهار کرد: محیط امنیتی ما پیچیده است و ما باید هوشمند و هوشیار عمل کنیم تا امنیت موجود کشور را حفظ کنیم. دشمنان و منافقانی که آرزو دارند این امنیت را برهم بزنند آرزوی خود را به گور خواهند برد.

معاون هماهنگ کننده ارتش در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه مدیریت جهادی چقدر می‌تواند در راهبرد اهداف نیروهای مسلح نقش داشته باشد، خاطرنشان کرد: کشور ما کشوری است که نیازمند مدیریت جهادی است و با مدیریت کنونی نمی‌توان به اهداف ترسیم شده رسید.

امیر سیاری افزود: نمونه کار جهادی را در طول هشت سال دفاع مقدس داشتیم و مدیریت حاکم بر دوران دفاع مقدس مدیریت جهادی بود و همه مؤلفه‌های مدیریت جهادی وجود داشت. امروز هم کشور نیازمند مدیریت جهادی دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار