برادر شهید شیرعلی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«علی‌اکبر» واسطه اجابت دعاهایمان است/ مادرم به نیابت از برادرم به تشییع شهدای گمنام می‌رفت

برادر شهید «علی‌اکبر شیرعلی» با بیان اینکه علی‌اکبر واسطه اجابت دعاهایمان است، گفت: با روحیه‌ای که از برادرم سراغ دارم، اگر امروز حضور داشت، به طور قطع در برابر ظلم به مسلمانان ساکت نمی‌نشست. این امر باعث شده بود که مادرم پس از شهادتش، دوری‌اش را راحت‌تر تحمل کند.
کد خبر: ۲۸۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰ - 03March 2018

«جعفر شیرعلی» برادر شهید علی اکبر شیرعلی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با اشاره به فراق 29 ساله خانواده، اظهار داشت: علی اکبر خدمت سربازی را در ژاندارمری می‌گذراند که در 21 تیر ماه 67 پس از قبول قطعنامه در منطقه زبیدات مفقود شد. پیش از این نیز برادرم در عملیات‌های مختلف شرکت کرده بود.

وی در خصوص سابقه حضور خود در جبهه گفت: من هم 17 ماه در جبهه حضور داشتم. مفقود شدن برادرم پس از قبول قطعنامه برایمان به دور از باور بود و شوکه شدیم.

علی اکبر واسطه اجابت دعاهایمان است/ مادرم به نیابت از برادرم به تشییع شهدای گمنام می‌رفت

برادر شهید ادامه داد: پس از آزادی اسرا و اعلام خبر اتمام تبادل اسرای ایرانی در اردوگاه‌های بعثی، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهادت علی اکبر را تایید کرد. همان زمان مراسم ختمی برگزار کردیم.

شیرعلی تصریح کرد: در سال‌های ابتدایی مفقود شدن علی اکبر منتظر بازگشت پیکرش بودیم. هر سال که می‌گذشت امیدمان به بازگشتش کمتر می‌شد. پدرم در چشم انتظاری فوت کرد اما خداروشکر که مادرم زنده است و پیکر برادرم را در آغوش می‌گیرد. مادرم در طی این سال‌ها به نیابت از برادرم به تشییع پیکر شهدای گمنام می‌رفت.

وی درباره خصوصیات اخلاقی برادرش گفت: علی اکبر خوش اخلاق و مذهبی بود. او مشتاقانه و نه از روی اجبار به مناطق عملیاتی می‌رفت. با روحیه‌ای که از برادرم سراغ دارم، اگر امروز حضور داشت، به طور قطع در برابر ظلم به مسلمانان ساکت نمی‌نشست. این امر باعث شده بود که مادرم پس از شهادتش، دوری را راحت‌تر تحمل کند. هر جا در زندگی با مشکل مواجه شدیم، علی اکبر را واسطه اجابت کردیم.

علی اکبر واسطه اجابت دعاهایمان است/ مادرم به نیابت از برادرم به تشییع شهدای گمنام می‌رفت

برادر شهید خاطرنشان کرد: فرزندانم عمویشان را ندیدند، اما از خصوصیات اخلاقی او برایشان می‌گویم. همچنین تلاشم را برای راهنمایی آن‌ها در مسیر شهدا و ائمه (ع) انجام می‌دهم.

شیرعلی درباره بی‌حجابی‌ در جامعه اذعان کرد: برخی فریب بیگانگان را می‌خورند و مخالف حجاب هستند. در مقابل بانوانی در کشور زندگی می‌کنند که حتی اگر به زور هم بخواهند حجاب را از آن‌ها بگیرند، نمی‌پذیرند.

به گزارش دفاع پرس، شهید علی اکبر شیرعلی از نیروهای  ژاندارمری سابق 21 تیر ماه 67 در منطقه عملیاتی زبیدات در حالی که ۱۹ بهار از عمرش می‌گذشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وداع با پیکر این شهید بزرگوار 26 بهمن ماه در معراج الشهدا برگزار و پیکر مطهرش 30 بهمن ماه در ملارد تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها