فرمانده سپاه استان مرکزی خبر داد؛

کتاب «گذرگاه کربلا»، روایت‌گر نقش استان مرکزی در عملیات «کربلای ۱»

سردار «محسن کریمی» گفت: کتاب «گذرگاه کربلا» ماحصل چهار سال کار تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه نقش استان مرکزی در عملیات «کربلای ۱» است.
کد خبر: ۲۸۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ - 27February 2018

تبیین نقش استان مرکزی در عملیات «کربلای ۱» در کتاب «گذرگاه کربلا»سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در حاشیه رونمایی از کتاب «گذرگاه کربلا» در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به موضوع این کتاب فاخر، اظهار داشت: این کتاب، ماحصل چهار سال کار تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه نقش استان مرکزی در عملیات «کربلای ۱» است که توسط «محمد داودآبادی» یکی از رزمندگان این عملیات به رشته تحریر درآمده است.

وی افزود: کتاب «گذرگاه کربلا» یکی از آثار تولیدی در راستای برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: این کتاب به صورت تحقیقی به نقش ویژه استان مرکزی در عملیات «کربلای ۱» و شهدای آن پرداخته است.

وی گفت: عملیات «کربلای ۱» با رمز «یا ابوالفضل العباس (ع) ادرکنی» در محور «مهران» به صورت گسترده در تاریخ ۹ تیرماه سال ۱۳۶۵ به فرماندهی سپاه انجام شد.

سردار کریمی ادامه داد: در این عملیات نزدیک به ۸۰۰ رزمنده از استان مرکزی حضور داشتند که شهیدان «مهدی ناصری» و «یعقوبعلی صیدی» از جمله فرماندهان شهید این عملیات از استان مرکزی هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: این کتاب در ۲۴۰ صفحه در قطع رقعی و به صورت رنگی منتشر شده که عکس‌ها و نقشه‌های مربوط به این عملیات نیز ضمیمه آن شده و به تأیید سردار «غلامرضا جعفری» فرمانده وقت لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب (ع) رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار