سرلشکر رضایی:

سردار سلیمانی در عملیات فتح المبین کشف شد/ اگر مبارزه ما با داعش نبود امروز سراسر اروپا صحنه انفجار بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سردار سلیمانی و سردار علی فضلی از جمله فرماندهانی هستند که در عملیات فتح المبین کشف شدند.
کد خبر: ۲۸۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ - 27February 2018

سردار سلیمانی در عملیات فتح المبین کشف شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر محسن رضايی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همايش ادبی «سوختگان وصل» ویژه تجلیل از سردار سلیمانی که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: در بهمن و اسفند سال 60 آماده برگزاری عمليات فتح المبين بوديم؛ سپاه بايد با 11 تيپ در اين عمليات شركت می‌كرد درحالی كه آن زمان سپاه تنها 3 تيپ داشت؛ تشكيل تيپ نظامی ظرف يک يا 2 ماه كاری بسيار دشوار و غيرقابل تصور بود و سپاه بايد ظرف اين مدت 8 تيپ را تشكيل می‌داد و ساماندهی می‌كرد.

وی افزود: لذا به دنبال آدم‌هایی می‌گشتيم كه توانایی تشكيل و ساماندهی اين تيپ‌ها را داشته باشند؛ بر این اساس احمد متوسليان، ابراهيم همت، علی فضلی و قاسم سليمانی، کشف شدند و از جمله افرادی بودند كه برای فرماندهی تيپ انتخاب شدند.

سرلشکر رضایی ادامه داد: من، شهيد باقری، امير شمخانی و سرلشكر رشيد، مسؤوليت بررسی سوابق اين افراد را بر عهده داشتيم؛ اما وقتی به قاسم سليمانی رسيديم كمی اختلاف شد و شهيد باقری گفت: «برادر محسن، عجله نكن. فعلا يک گروه رزمی به قاسم بدهيم و بعد از آن، او فرمانده تيپ شود.»

وی تصریح کرد: يكم فروردين 61 عمليات موفقيت‌آميز فتح المبين آغاز شد و طی آن 9 هزار اسير گرفتيم و حقيقتا يكی از قهرمانان اصلی این عملیات، قاسم سليمانی بود.

سرلشکر در ادامه با بیان اینکه قاسم سلیمانی‌های بسیاری بین جوانان وجود دارند که باید در صحنه حاضر شوند و راه او را ادامه دهند، به نقش سردار سلیمانی در کربلای پنج اشاره کرد و گفت: در این عملیات هنوز آفتاب در نیامده بود، قاسم سلیمانی روی کانال ماهی بود که می‌گفت: برادر محسن اینجا فتح المبین دیگری است؛ بگویید نیرو‌ها بیایند، ما رفتیم به سمت بصره.

وی همچنین بیان داشت: مطمئن هستم برادر عزیزمان حاج قاسم سلیمانی راضی به برگزاری همایش‌های برای تجلیل نیست؛ چراکه قاسم سلیمانی و همه شهدا و جانبازان ما برای رضای خدا و دعوت الهی به میدان آمدند، اما ما برای معرفی این چهره‌ها به نسل جوان وظیفه داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: قاسم سلیمانی انسانی است که خود را در گمنامی یافته و می‌خواهد گمنام پرواز کند؛ گمنامی سرزمین انسان‌های بی‌ادعا و با ایمان است که انرژی مبارزه 40 ساله او نیز نشات گرفته از همین ایمان است؛ در واقع او انسانی با اخلاص، متعهد و وفادار به امام و رهبری در مسیر انسانیت و اسلامیت است؛ لذا اقتدار او اقتداری مقدس و امنیت ساز است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس از سرزمینمان دفاع کردیم، بیان داشت: این مسیر ظالمانه نیست، بلکه اقتدار مقدس است یعنی اقتدار، صلح ساز و امنیت ساز است؛ پس ما در جنگ تحمیلی فقط دفاع کردیم و توانستیم دشمن را از خاک خود بیرون کنیم پس امروز هم اگر در عراق و سوریه و لبنان مشورت می‌دهیم برای مبارزه با ظلم است، زیرا مقاومت امنیت ساز است.

وی با بیان اینکه این همان راهی است که سردار سلیمانی در پیش گرفته، اضافه کرد: ما به کشوری تجاوز نکردیم، اما اینکه چرا گفته می‌شود چرا در سوریه هستیم و یا اینکه ایران پول‌های کشورمان را به سوریه و لبنان و فلسطین و عراق می‌دهد، باید گفت که اگر اقتدار با هزینه زیاد بوجود می‌آید، باید عربستان مقتدر‌ترین کشور منطقه می‌بود، اما امروز چنین نیست؛ چون ما با پول پیش نمی‌رویم بلکه ایمان و تجربه دفاع مقدس است که پیروزی را برای ما رقم زده است.

سرلشکر رضایی با اشاره به غلبه جنگ انقلابی بر دشمن در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: این شیوه جنگیدن را به دیگران هم آموزش داده‌ایم و پیروزی‌های حاصل شده در جنگ 33 روزه توسط حزب الله علیه صهیونیست‌ها نیز حاصل از همین نوع جنگیدن است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ابزار جنگ انقلابی اول ایمان و بعد خلاقیت است به همین جهت باید گفت که قاسم سلیمانی انسان بسیار خلاقی است و امکان ندارد پشت سدی بماند، عنوان کرد: اینکه گفته می‌شود در کشور‌های عراق، سوریه و لبنان هزینه‌هایی می‌کنیم باید گفت که در هشت سال جنگ تحمیلی درآمد کشور 120 میلیارد دلار بود که از این رقم 22 میلیارد آن در جنگ هزینه شد؛ اما در سوریه هزینه‌ها را از معادن فسفات سوریه تامین می‌کنیم؛ بنابراین کمک‌هایی که ارایه می‌کنیم برای آن‌ها جنبه اسلامی و معنوی و برای کشورمان جنبه امنیتی و تامین امنیت ملی دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر صنعت، کشاورزی ما پشت سر رزمندگانی که در دریای مدیترانه هستند قرار بگیرد از همین مسیر میلیارد‌ها دلار عاید کشور می‌شود؛ حال چرا صنعت و کشاورزی خود را به سلیمانی‌ها نمی‌رسانیم موضوعی است که جای تامل دارد.

سرلشکر رضایی تاکید کرد: امروز کسانی خواستار خروج ایران از عراق و سوریه هستند که ما را تحریم کردند؛ البته بلندگو‌هایی که بعضا در داخل از روی نادانی حرف‌هایی را می‌زنند آن‌ها را سرزنش نمی‌کنم؛ این در حالی است که اگر مبارزه ما با داعش نبود امروز سراسر اروپا صحنه بمب‌گذاری و انفجار بود.

وی افزود: زمانی سفیر آلمان از من خواست که فرماندهان سپاه را به آنجا ببریم تا به آن‌ها بگویند چگونه با داعش مبارزه کرده‌اند؛ امروز فضا در اروپا به گونه‌ای است که درباره اقدامات ایران در مقابل داعش چیزی نمی‌گویند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تاکید کرد: در دیداری که با سفیر فرانسه داشتم به او گفتم که هزینه مقابله ما در برابر داعش را باید شما بپردازید، چون با این اقدام، امنیت اروپا تامین شده است درحالی‌که آن‌ها نه‌تنها کمکی به ما نمی‌کنند، بلکه حاضر نیستند بگویند ایران چه اقداماتی در سوریه انجام داده است.

انتهای پیام/۲۳۱

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار