شهید مدافع حرمی که حتی یک روز هم امر به معروف را ترک نکرد

مادر شهید مهدی نوروزی گفت: پسرم در یادداشتی نوشته بود، نشد که یک روز را به شب رسانده باشم، اما امر به معروف نکرده باشم.
کد خبر: ۲۸۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ - 27February 2018

شهید مدافع حرمی که حتی یک روز هم امر به معروف را ترک نکردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، شهید معروف به «شیر سامرا» به قدری برای مادر خود احترام قائل بوده که مادرش می‌گوید: «احترام گذاشتنش خیلی عجیب بود که من تا به حال ندیده‌ام.» کسی که ولایت را از عمق وجود باور داشته و «سرم فدای رهبر، جانم فدای رهبر» همیشه ورد زبانش بوده است. هنگام دفاع که می‌شود، وظیفه خود می‌داند که برای دفاع از مردم مظلوم و حریم اهل بیت (ع) به کشور عراق برود. محمد هادی ده ماهه‌اش را به علی اصغر امام حسین (ع) می‌سپارد و راهی می‌شود. شهید مدافع حرم «مهدی نوروزی» اهل کرمانشاه سرانجام در دفاع از حرمین عسگریین (ع) در سامرا در تاریخ 20 دی ماه سال 93 به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت می‌رسد و در زادگاهش به خاک سپرده می‌شود.

«فاطمه بهشتی» مادر شهید مدافع حرم «مهدی نوروزی» معروف به «شیر سامرا» درباره خصوصیات اخلاقی فرزند شهیدش چنین می‌گوید: «از نظر رفتار، اخلاق و اعتقاد ویژه بود. بسیار ولایت مدار بود، در حدی که نمی‌توان در این باره حرف زد. در خانه که راه می‌رفت با خودش می‌خواند و می‌گفت «سرم فدای رهبر، جانم فدای رهبر» این حرف فقط ورد زبانش نبود، بلکه از عمق وجود این حرف را می‌زد. با تمام وجود می‌گفت «رهبر».

مادر شهید «مهدی نوروزی» با بیان این که مهدی بیش از حد به من احترام می‌گذاشت، می‌گوید:«هر زمان که به آشپزخانه می‌رفتم و برمی‌گشتم، مهدی اگر نشسته بود، جلوی پایم می‌ایستاد، با اینکه خسته بود. احترام گذاشتنش خیلی عجیب بود که من تا به حال ندیده‌ام. همه بچه‌هایم احترام من را خیلی دارند و خیلی از بچه‌ها پدر و مادرشان را دوست دارند، ولی واقعا مثل مهدی ندیده‌ام.»

این مادر شهید با اشاره به زمانی که پسرش قصد رفتن برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) را داشت، چنین می‌گوید: «وقتی می‌خواست به عراق برود، گفتم یک بچه کوچک داری، چرا  می‌روی؟» که گفت «دعا کنید محمد هادی عاقبت بخیر شود، من روی او خیلی حساس هستم» گفتم «محمد هادی 10 ماهه است، این بچه را می‌گذاری و می‌روی عراق، نمی‌گویی فردا این بچه باید چه کار کند؟» که گفت:«من پسرم را به دست علی اصغر امام حسین (ع) می‌سپارم. پسرم فدای علی اصغر (ع)، او و شما را به دست خدا می‌سپارم و می‌روم، همینطور رها نمی‌کنم که بروم. می‌روم که وظیفه‌ام را انجام دهم که یک وظیفه دینی و اعتقادی است.»

مادر شهید در ادامه می‌گوید: «خداوند متعال به من یک آرامشی داد که همان لحظه شنیدن خبر شهادت پسرم، سجده شکر کردم و گفتم «مهدی به آرزو و آرمان‌هایی که داشت، رسید. حرف مهدی برای دفاع این بود که وظیفه هر انسانی است که به داد مظلوم برسد. این حرف همیشگی‌اش بود. می‌گفت «اگر کسی به داد مظلوم نرسد، آن شخص نباید اسم خود را مسلمان بگذارد. وظیفه خود می‌دانست کارهایی که خدا فرموده را اجرا کند. بسیار امر به معروف می‌کرد، من ندیدم که روزی مهدی امر به معروف نکرده باشد و حتی نوشته که نشد که یک روز را به شب رسانده باشم، اما امر به معروف نکرده باشم. به من هم می‌گفت «مادر جایی احتیاط نکنی که امر به معروف نکنی، که آنجا شیطان است، اما امر به معروف را باید در جای خود انجام دهید، در واقع جایگاه و برنامه دارد، آن را باید درست جا انداخت و انجام داد که یک وظیفه دینی است.»

این مادر شهید در خصوص فتنه اخیر چنین می‌گوید: «این افراد گول شیطان را خوردند. دشمنان ما نادان هستند و بدانند که اشتباه کرده‌اند. از قیام عاشورا باید درس گرفت که امام حسین (ع) فرمودند «اگر دین نداری، آزاده مرد باشید. اولین دشمن ما شیطان و هوای نفس و دیگری آمریکا است که از طریق فضای مجازی مردم را گمراه می‌کنند. باید پا روی هوای نفس گذاشت. انسان باید فکر کند راهی که درست است را برود و بدون فکر کردن انسان به نابودی کشیده می‌شود. فتنه‌گری یعنی اهانت به قرآن، اسلام و نظام و ولایت یعنی اسلام، نظام و قرآن. کسی که ولایت ندارد، هیچ ندارد و بدانیم که بدون ولایت طبل تو خالی هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار