ماتوانستیم ۵/معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

تحویل سال نو در «اروند»، «شلمچه» و «هفت تپه» توسط زائران مازندرانی

معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران به برنامه تحویل سال نو در مناطق عملیاتی اشاره کرد و گفت: برنامه تحویل سال در 3 یادمان «اروند»، «شلمچه» و «هفت تپه» توسط زائران مازندرانی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ - 28February 2018

تحویل سال نو در «اروند»، «شلمچه» و «هفت تپه» توسط زائران مازندرانیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، «عسگر مجیدی» معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران در نشست خبری اردوهای راهیان نور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از زیباترین مدال‌ها در ویترین انقلاب اسلامی، ویترین دفاع مقدس است که شهدا با همت و اراده پولادین و تقدیم جانشان برای نظام آرامش و امنیت را به ارمغان آوروند که حاصل آن عزت و افتخار جمهوری اسلامی در منطقه جهان و سطح بین‌الملل است.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران راهیان نور را یکی از راه‌های گرامی داشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد و افزود: باید این حماسه بزرگ که 8 سال مردم را درگیر اما نعمات زیادی را به ارمغان آورد قدر بدانیم و بیش از 200 هزار نفر از سرمایه‌های انسانی تقدیم انقلاب کردیم را به نسل جدید انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در اعتقادات ما دارد بیان کرد: انقلاب ما بر اساس و مبنای اعتقادات دینی شکل گرفت و خون شهدا انقلاب ما را بیمه کرد و  الگویی برای آزادی‌خواهان جهان شدند.

مجیدی اضافه کرد: کمترین حق بر گردن ما این است که قدردان خون شهدا باشیم و در مسیر آنان اهداف الهی و آرمانی آنان را تداوم و استمرار بخشیم.

معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران گفت: امروز کشور ما دارای دشمنان زیادی است که راهیان نور به عنوان یک رزمایش بزرگ و حماسی موجب ناامیدی دشمن می شود و نشان می دهد مردم پای انقلاب ایستاده‌‌اند.

این مسئول ادامه داد: راهیان نور ایجاد ارتباط و حلقه معنوی بین نسل اول و دوم انقلاب  است و فرهنگ از خودگذشتگی، ایثار، شهامت و شهادت را در جامعه ترویج می دهد و منجر به یکپارچگی و وحدت بین مردم می شود.

مجیدی عنوان کرد: همه ما در قبال شهدا تکلیف داریم و کمترین تکلیف ما این است که قلم و افکارمان را در جهت انتقال آرمان‌ها و مفاهیم ایثار و شهادت به نسل‌های جوان به کار گیریم.

وی از استان مازندران به عنوان اولین استان افتخار آفرین در دفاع از حرم یاد کرد و گفت: این راه تداوم دفاع مقدس است که نسل جدید آن را به خوبی درک کرد.

این مسئول با اشاره به راه اندازی قرارگاه رسانه ای شهید کابلی توسط سپاه کربلا در سال جاری، یادآور شد: 60 خبرنگار با ارسال بیش از هزار خبر در این قرارگاه فعالیت داشتند.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران گفت: امسال 10 هزار نفردر بخش دانش آموزی به مناطق جنگی اعزام شدند و  پیش‌بینی می شود بیش از 3 هزار دانشجو و بیش از 22 هزار نفر از بسیج محلات به مناطق جنوب و غرب اعزام شوند.

معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران با اشاره به 2 اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک و شهید باکری خرمشهر گفت: در هر اردوگاه اسکان بیش از 2 هزار زائر راهیان نور پیش‌بینی شده است.

وی افزود: مناطق عملیاتی فتح المبین، فکه، چزابه، دهلاویه، هویزه، طلائیه، شلمچه، اروند و هفت‌‌تپه  مورد بازدید زائران قرار خواهند گرفت.

این مسئول همچنین به برنامه تحویل سال نو در مناطق عملیاتی اشاره کرد و گفت: برنامه تحویل سال در 3 یادمان اروند، شلمچه و هفت تپه برگزار خواهد شد.

مجیدی از هفت‌تپه به عنوان عقبه لشکر 25 مازندران در دفاع مقدس یاد کرد و افزود: این منطقه با زمینی به وسعت 6500 هکتار در اختیار لشکر 25 کربلای مازندران قرار داده شد که همه یگان های کشور را پشتیبانی می کرد.

معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه هفت تپه در زمان جنگ برای دشمن مهم بود، ادامه داد: این منطقه چندین مرحله مورد بمباران هوایی قرار گرفت که در این حملات مازندران بیش از 33شهید تقدیم کرد.

وی هفت تپه را امتداد اروند دانست و عنوان کرد: این منطقه عقبه تاریخی ماست و ما باید برای معرفی این تاریخچه به نسل جوان تلاش کنیم.

مجیدی از حضور خانواده های معظم شهدا در برنامه های فرهنگی ایام عید در مناطق عملیاتی خبر داد و متذکر شد: تعداد 120 نفر از خانواده شهدا از سراسر استان در قالب راهیان نور 24 اسفند به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار