دمشق:

تنها هدف ائتلاف آمریکایی از بین‌بردن حاکمیت و وحدت سوریه است

وزارت خارجه سوریه تنها هدف ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با داعش به‌سرکردگی واشنگتن را ازبین‌بردن حاکمیت و وحدت سوریه دانست.
کد خبر: ۲۸۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ - 27February 2018

تنها هدف ائتلاف آمریکایی ازبین‌بردن حاکمیت و وحدت سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وزارت‌خارجه سوریه در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان اعلام کرد که ادامه جنایات ائتلاف بین‌المللی علیه ملت سوریه و حمایت این ائتلاف از بقایای داعش، نشان می‌دهد که تنها هدف این ائتلاف غیرقانونی، از بین بردن وحدت، حاکمیت، تمامیت ارضی سوریه و طولانی کردن بحران است.

این نامه می‌افزاید: سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهد که به وظایف خود در راستای توقف جنایات جنگی و ضدبشری ائتلاف بین‌المللی به‌سرکردگی آمریکا علیه ملت سوریه، جلوگیری از تکرار آن،  پایان دادن به وجود غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه و جلوگیری از عملی شدن نقشه‌های مشکوک آمریکا، عمل کند.

جنگنده‌های ائتلاف مدعی مبارزه با داعش در بیستم ماه جاری میلادی (29 بهمن) جنایت دیگری را علیه سوری‌ها رقم زدند و در پی حملات این جنگنده‌ها به روستای «البحره» در حومه شرقی دیرالزور دست‌کم 16 غیرنظامی کشته شدند.

ائتلاف آمریکایی از زمان تأسیسش در آگوست 2014، خارج از چارچوب شورای امنیت و بدون موافقت دمشق، «ده‌ها بار شهرک‌های مسکونی در دیرالزور، الرقه، الحسکه و حومه‌های این مناطق را بمباران کرده و صدها غیرنظامی را کشته و یا مجروح کرده است. همچنین در جریان این حملات، خسارت‌های گسترده‌ای به منازل و اموال عمومی و زیرساخت‌های حیاتی وارد شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار