امیر سرتیپ دوم گرامی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هشتمین کارگاه خاطره‌نویسی دفاع مقدس برگزار شد

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از برگزاری هشتمین گارگاه خاطره‌نویسی دفاع مقدس در استان اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ - 28February 2018

امیر سرتیپ دوم «محمدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس از برگزاری هشتمین دوره سلسله کارگاه‌های خاطره نویسی دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: هشتمین دوره کارگاه‌ خاطره نویسی دفاع مقدس با موضوع «پژوهش در خاطره نگاری و خاطره» به بیان و تبیین مبانی خاطره‌نویسی، نقش اسناد در خاطره، نقش مصاحبه، زبان و لحن ... می‌پردازد.

وی گفت: این دوره که از صبح امروز (چهارشنبه 9 اسفندماه) در دانشگاه اصفهان آغاز شده و تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت، به بررسی نقش پژوهش در خاطره نگاری خواهیم پرداخت که شرکت کنندگان و نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی در آن حضور دارند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس افزود: دکتر فریده داودی و محمد قاسمی‌پور به تشریح نقش پژوهش و ضرورت آن در خاطره نگاری خواهند پرداخت. اساتید در این کارگاه‌ها به ضرورت نگرش پژوهشی در مصاحبه با راویان و خاطره نگاری خواهند پرداخت.

امیر گرامی ادامه داد: 40 نفر از نویسندگان و دست‌اندرکاران حوزه ادبیات دفاع مقدس در این نشست حضور دارند. در ادامه این نشست مرتضی قاضی نویسنده کتاب «عملیات فریب» تجارب ارزشمند خود را بیان کرد و بر این مسئله تاکید داشت که «در خاطره نگاری و مصاحبه‌ با راوی می‌بایست دقت نظر در حفظ امانت داری و مستندکردن خاطره برای باورپذیر بودن آن حفظ شود».

وی تصریح کرد: در ادامه این کارگاه کتاب «با کاروان» اثر حسینعلی محمدی  از منظر شکل، فرم، ویرایش، نقاط قوت و ضعف به نقد و بررسی گذاشته شد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بیان کرد: «سردار مجتبی شیروانیان» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان در برگزاری این نشست کمال همکاری را با ما داشتند که از ایشان و مجموعه تحت مسئولیتشان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

امیر گرامی ادامه داد: همچنین بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان و دفتر حوزه هنری این استان ما را یاری کردند که از این 2 مجموعه نیز تشکر می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نشریه «پلاک 8»، شرح سلسله کارهای خاطره نویسی ادبیات دفاع مقدس را به چاپ خواهد رساند که عزیران و علاقمندان می‌توانند متن کامل این نشست‌ها را به طور فایل پی‌دی‌اف از پورتال سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در خبرگزاری دفاع مقدس دریافت کرده و مورد بهره برداری قرار دهند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار