سردار فرحی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

تلاش برای ارائه تسهیلات بانکی به دانش آموختگان دوره‌های مهارت آموزی سربازی

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان گفت: تلاش می‌کنیم تا با هماهنگی بانک‌های نیروهای مسلح پس از پایان خدمت سربازی به کسانی که دوره‌های آموزشی را با موفقیت گذرانده‌اند، تسهیلات بانکی بدهیم.
کد خبر: ۲۸۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ - 28February 2018

تلاش برای ارائه تسهیلات بانکی به دانش آموختگان دوره‌های مهارت آموزی سربازیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «سیدمهدی فرحی» فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان در حاشیه برگزاری آزمون ادواری کارکنان وظیفه سپاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آزمون تاکنون در سه دوره برگزار شده است، اظهار داشت: در دوره اول که دی ماه امسال برگزار شد، 40 هزار سرباز شرکت داشتند. در دوره دوم هم که بهمن ماه برگزار شد، 70 هزار نفر شرکت داشتند. در این مرحله نیز 60 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند. سربازان پس از قبولی در آزمون کتبی، مورد آزمون عملی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 220 هزار سرباز در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند، گفت: علاوه بر دوره‌های مهارت آموزی، دوره آموزش کلاسیک هم برگزار شد که در آن 50 هزار نفر شرکت کردند.

سردار فرحی افزود: امیدواریم از بین 220 هزار سرباز، بیش از 100 هزار نفر گواهی پایان‌ دوره و قبولی از فنی و حرفه‌ای دریافت کنند.

وی با اشازه به برنامه‌های ستاد کل نیروهای مسلح برای سال آینده گفت: امیدواریم در سال آینده نیز 200 هزار نفر گواهی فنی و حرفه‌ای دریافت کنند.

سردار فرحی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال آینده غربالگری در بین سربازان انجام خواهد شد تا این آزمون‌ها موثرتر باشد.

سردار فرحی با بیان اینکه گواهی فنی و حرفه‌ای دارای اعتبار بالایی در کشور است، افزود: به دنبال این هستیم تا با هماهنگی بانک‌های نیروهای مسلح پس از پایان خدمت سربازی به کسانی که دوره‌ها را با موفقیت گذرانده‌اند، تسهیلات بانکی بدهیم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان با اشاره به اینکه این قرارگاه از خرداد 96 شروع به فعالیت کرده است، گفت: همچنین به دنبال مشوق‌هایی هستیم تا سربازان با انگیزه بیشتری در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش از زمان پایان مهارت آموزی تا ورود به بازار کار است، اظهار کرد: با راه‌اندازی طرح مهتا به دنبال این هستیم تا سربازان پس از کسب مهارت رها نشوند و وارد بازار کار شوند.

سردار فرحی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اینکه بعضی از آموزش‌ها در فنی و‌ حرفه‌ای وجود ندارد و برای این موضوع چه فکری شده است، گفت: در راستای مهارت آموزی سربازان علاوه بر فنی و حرفه‌ای با آموزش و پرورش و وزارت علوم هم قراردادهایی را به امضا رسانده‌ایم تا نواقص برطرف شود.

وی در پایان عنوان کرد: در همین راستا با 15 وزارتخانه دیگر هم در حال رایزنی و انعقاد قرارداد هستیم تا موضوع مهارت آموزی و اشتغال سربازان را رونق دهیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها