مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

مفهوم «انقلاب»، «تمدن شیعی» و «ولایت» را باید برای نوجوان قابل فهم کرد

«محمد تقی‌زاده» با اشاره به اینکه امروزه یک مأموریت بسیار مهم داریم و آن هم معرفی شهدا به نسل جدید است، گفت: مفهومی که امثال «شهید حبیب شریفی‌راد» از انقلاب، تمدن شیعی و ولایت درک کردند را باید برای نوجوان امروز قابل فهم کرد تا رغبت برای انجام ایثار و گذشت برای نظام، میهن و آرمان‌ها تقویت شود.
کد خبر: ۲۸۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ - 28February 2018

ماموریت مهم امروز ما، معرفی شهدا به نسل جدید استبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، «محمد تقی‌زاده» مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در کنگره ملی شهید «حبیب شریفی راد» و ۳۰۵ شهید فرهنگی خوزستان در تالار اجتماعات «امام خامنه‌ای» اهواز، اظهار داشت: در تاریخ ایران به ویژه دوره معاصر، عزت، قدرت، پیروزی و سرافرازی ملت ایران مدیون گذشت، ایثار، شهامت و شجاعت شهدای این کشور است.

وی با بیان این‌که تاریخ ایران به ۲ دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: در فضای فرهنگی، اجتماعی و سیاست داخلی جامعه ایران قبل از انقلاب ۲ واژه به نام شاه و رعیت وجود داشت و واژه‌ای به عنوان مردم و حقوق ملت وجود نداشت.

تقی‌زاده با تأکید بر این‌که برای مقاومت در مقابل استکبار جهانی باید فرزندان به خوبی تربیت شوند، بیان کرد: هجمه سنگینی که بعد از انقلاب توسط استکبار جهانی شکل می‌گیرد برای تصرف‌بخشی از خاک ایران نیست، بلکه به خاک کشیدن تمدن اسلامی ـ شیعی است، مأموریت و رسالت شهدا نیز در حفظ خاک خلاصه نمی‌شود و قطعا اگر هدف تمدن اسلامی ـ شیعی نبود امروزه این همه عزت نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه یک مأموریت بسیار مهم داریم و آن هم معرفی شهدا به نسل جدید است، یادآور شد: مفهومی که امثال «شهید حبیب شریفی‌راد» از انقلاب، تمدن شیعی و ولایت درک کردند را باید برای نوجوان امروز قابل فهم کرد تا رغبت برای انجام ایثار و گذشت برای نظام، میهن و آرمان‌ها تقویت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با توصیه حاضران به مطالعه وصیت‌نامه شهدا عنوان کرد: پیروی از راه و مسلک شهدا، رسالتی است که باید نسل به نسل منتقل شود.

خاطرنشان می‌شود، رئیس هیئت عالی اندیشه‌ورزی سپاه کشور، رئیس بسیج فرهنگیان کشور و معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش از جمله مهمانان این کنگره بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار