رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح:

ایران جایگاه نخست طب نظامی در خاورمیانه را دارد

حسن عراقی‌زاده گفت: در این زمان کشور ایران جایگاه نخست طب نظامی در خاورمیانه را در اختیار دارد.
کد خبر: ۲۸۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ - 28February 2018

ایران جایگاه نخست طب نظامی در خاورمیانه را داردبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، حسن عراقی زاده پیش از ظهر امروز در حاشیه هشتمین کنگره طب رزم و تروما در بیمارستان صحرایی خاتم النبیاء در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جامعه پزشکی کشور به دلیل عهده دار بودن مسئولیت درمان جانبازان و مجروحان جنگی در دوران هشت سال دفاع مقدس تا به امروز و همچنین با توجه به وقایعی که پس از جنگ تحمیلی در کشورمان تحت عنوان تروما و حوادث طبیعی هر چند سال یک بار اتفاق می افتاد، توانسته تجربیات ارزشمندی را کسب کند.

وی اظهار کرد: مجموع مقالات علمی تهیه شده از سوی جامعه علمی کشور و حضور در کنگره های بین المللی همگی نشان دهنده این است که خوشبختانه در حوزه طب رزم از وضعیت خوبی برخودار هستیم.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ترومالوژیست ها، پزشکان جراح و متخصصان طب اورژانس تروما که در کشور ما تربیت شدند، امروزه در این حوزه سرآمد هستند؛ مجموعه مقالات چاپ شده از سوی این قشر در نشریات بین المللی به طور سالانه خود گواه این مدعا است.

وی در خصوص فعالیت های انجام شده به منظور انتقال آموخته ها و تجربیات افراد متخصص این حوزه به سایر کشورها گفت: پزشکان و جراحان ما به صورت فردی و یا گروهی با حضور در کنگره های مختلف جهانی به ارائه دانسته ها و آموخته های خود در قالب سخنرانی و مقالات می پردازند؛ ضمن آنکه از متخصصان سایر کشورها نیز برای حضور در کنگره های داخلی دعوت می شود و آنان نیز اطلاعات و یافته هایشان را برای جامعه پزشکی کشور ما ارائه می دهند.

عراقی زاده افزود: تاکنون حدود ۱۰ کنگره بین المللی در زمینه حوادث غیر مترقبه در کشور برگزار شده و در این زمینه پیشرو هستیم، در هر دوره متخصصان زیادی از کشورهای مختلف شرکت کردند. همچنین پنج کنگره تخصصی تروما به صورت بین المللی و با حضور متخصصانی از کشورهای مختلف برگزار شده است.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته در مهر ماه سال آینده، همایش طب نظامی در منطقه جغرافیایی آسیا و اقیانوسیه در تهران برگزار خواهد شد.

 

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار