رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران:

دشمن، نگران قدرت فرهنگی ایران در منطقه است

سردار «علیرضا افشار» گفت: ترس اصلی دشمن از قدرت فرهنگی ایران است و نگران انتقال این قدرت به کشورهای دیگر است.
کد خبر: ۲۸۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ - 28February 2018

دشمن، نگران قدرت فرهنگی ایران در منطقه استبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، سردار «علیرضا افشار» رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در کنگره ملی شهید «حبیب شریفی راد» و ۳۰۵ شهید فرهنگی خوزستان که در تالار اجتماعات «امام خامنه‌ای» اهواز برگزار شد، با بیان اینکه در ارتباط با شهید و شهادت هیچ کسی نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند، اظهار داشت: امام راحل فرمودند: «شهادت هنر مردان خداست» هنر یعنی دارای رمز و عمق؛ هیچ کسی نمی‌تواند به اصل شخصیت شهید و آثار شهادت وی دست پیدا کند. برای نمونه آن‌قدر علیه شهید بهشتی در زمان حیاتش تبلیغات منفی و دروغ شد که حتی وی جرأت رفتن به سفر‌های استانی را نداشت؛ طوری که امام فرمودند: «مظلومیت شهید بهشتی از شهادتش بالاتر بود».

وی افزود: تأثیر خون شهید در پیروزی این کشور روشن است، ولی ما نمی‌توانیم رمز و راز ارزش شهادت را بفهمیم؛ فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در ادامه راه شهدا و حل مشکلات نظام، قطعا راه حل تعیین کننده‌ای است و بسترسازی لازم با برگزاری این کنگره‌ها فراهم می‌شود.

سردار افشار با اشاره به لزوم زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، یادآور شد: زندگی شهدا پر از درس و عبرت است که باید در ارتباط با آن‌ها کار کرد؛ در محل تحصیل، زندگی و کار شهدا می‌توان درس‌های بسیاری را بگیریم.

رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران با تقدیر از متولیان برگزاری این همایش بیان کرد: یاد و خاطره سردار شهید «علی هاشمی» که فرمانده سپاه سوسنگرد و ادامه دهنده راه همسنگران خود بود را نیز گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه در برخی کشور‌ها نیز مؤلف اصلی قدرت، توانایی نظامی است، عنوان کرد: ترس اصلی دشمن از قدرت فرهنگی ایران است و نگران انتقال این قدرت به کشور‌های دیگر است که تمام توان خود را برای ضربه زدن به آن به کار گرفته است. انقلاب اسلامی به برکت و جهت‌گیری نهضت فرهنگ شکل گرفته که برای حفظ و ارتقای آن باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم؛ غفلت از این نهضت ضربات مهلکی به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کند.

رئیس هیئت عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف بسیج و سپاه با آموزش و پرورش ادامه داد: با این وجود سازمان‌های فرهنگی، حوزه علمیه، صدا و سیما و همه دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند. در آموزش و پرورش علاوه بر معلمان، انجمن اولیاء و مربیان نیز نقش پررنگی دارد؛ این انجمن تنها نهاد خانواده کشور است و قطعا خانواده سلول جامعه است و برای جامعه‌ای سالم باید خانواده‌ای سالم داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار