کارگروه پشتیبانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان مطرح کرد؛

لزوم تسریع در روند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان

اولین جلسه کارگروه پشتیبانی و تأمین اعتبار مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان تشکیل شد و اعضای این کارگروه بر ضرورت احداث این مرکز در راستای اجرای منویات گهربار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تأکید کردند.
کد خبر: ۲۸۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ - 28February 2018

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، اولین جلسه کارگروه پشتیبانی و تأمین اعتبار مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان با حضور «سیدعباس حسینی» فرماندار شهرستان گرگان، «مسعود جمشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان، «حسین پیش قدم» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، «عبدالرضا دادبود» شهردار گرگان و «سیدمهدی کیاءالحسینی» از پیشکسوتان دفاع مقدس استان برگزار شد.

در این نشست همگی اعضای حاضر در جلسه بر ضرورت احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در راستای اجرای منویات گهربار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با هدف ترویج فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار، شهادت و دفاع مقدس و تقویت روحیه ولایت‌پذیری مردم شریف استان گلستان و نمایاندن نقش و عملکرد استان و معرفی و شناساندن شهدای والامقام استان، اتفاق نظر داشتند.

فرماندار گرگان در این جلسه اظهار داشت: طبق دستور استاندار گلستان این کارگروه تشکیل شده تا راهکار‌های تأمین اعتبار و پشتیبانی از ساخت این پروژه بررسی و اعتبار مورد نیاز تا اتمام و بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان تعریف شود.

جلسه کارگروه پشتیبانی و تأمین اعتبار مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان برگزار شد

همچنین، مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان نیز طی سخنانی اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار، علما و بزرگان استان گلستان در پیروزی‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش آفرینی به‌سزایی داشتند و تقدیم بیش از ۴۰۰۰ شهید والامقام، هزاران رزمنده و ایثارگر و همچنین آمار قابل توجه شهدای مدافع حرم این استان، نشان از غیرت و دلاوری فزاینده مردم این مرز و بوم دارد، لذا در شأن این استان نیست که پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس این همه سال طول کشیده و وامانده است.

وی ادامه داد: در دهه مبارک فجر امسال ۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس در ۱۰ استان کشور افتتاح شده و ۵ استان نیز در دهه فجر سال آینده از این مراکز بهره‌برداری خواهند کرد که این موضوع وظیفه و رسالت مدیران و مسئولان ارشد استان گلستان را سنگین‌تر می‌کند.

جلسه کارگروه پشتیبانی و تأمین اعتبار مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان برگزار شد

سپس شهردار گرگان نیز ضمن اذعان به اهمیت موضوع راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان، گفت: شهرداری گرگان در شرایط فعلی مشکلاتی دارد، اما ان‌شاءالله کمک‌هایی را به پروژه خواهیم داشت.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان بیان داشت: تاکنون جلسات متعددی در این خصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شده است، اما از آن‌جایی‌که این گروه ردیف اعتبار ملی دارد، امکان مساعدت مستقیم به پروژه نبوده، ولی می‌توانیم از طریق شهرداری یا سپاه به آن کمک کنیم.

خاطرنشان می‌شود در این کارگروه مقرر شد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مبلغ یک میلیارد تومان را برای سال ۹۷ به پروژه تخصیص داده و شهرداری نیز مبلغی را به آن افزوده و کار را شروع کنند.

همچنین درجلسات آتی، موضوع با حضور «سیدعلی طاهری» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده آستان قدس رضوی در استان، این موضوع بررسی و عملیاتی خواهد شد.

جلسه کارگروه پشتیبانی و تأمین اعتبار مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گلستان برگزار شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها