سردار عبداللهی مطرح کرد؛

تجربیات دفاع مقدس پادزهر مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه با اشاره به هجمه و شبیخون فرهنگی دشمنان گفت: بهره‌برداری مؤثر از ذخیره استراتژیک فرهنگ و معارف و تجربیات دفاع مقدس، پادزهر فرهنگی مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان است.
کد خبر: ۲۸۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ - 28February 2018

ذخیره استراتژیک فرهنگ و تجربیات دفاع مقدس، پادرزهر مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنانبه گزارش دفاع پرس از اهواز، سردار «احمد عبداللهی» معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه در آیین افتتاحیه هشتمین کنگره علمی طب رزم در بیمارستان صحرایی علی‌ بن‌ابی‌طالب (ع) اظهار داشت: ما در بیمارستان‌های صحرایی دوران دفاع مقدس، برای اولین‌بار در دنیا اقدامات و جراحی‌های بسیار پیچیده از جمله جراحی مغز و اعصاب انجام می‌دادیم.

وی اظهار داشت: با توجه به سوابق ارزشمند و قابل تحسین جامعه جراحان در دوران دفاع مقدس و نجات جان مجروحان، از چند سال قبل تصمیم گرفته شد تا کنگره‌های علمی جامعه جراحان در همان بیمارستان های صحرایی که زمانی جلوه‌گاه خدمت مقدس جامعه پزشکی به خصوص جراحان بوده است، برگزار شود.

وی افزود: همین ایده منجر به پایه‌گذاری یک حرکت حماسی و جهادی با صبغه علمی شد که به فضل الهی تاکنون ادامه یافته و امسال هشتمین دوره کنگره علمی طب رزم به همت عزیزانمان در جامعه جراحان و قطب ترومای دانشگاه بقیه‌الله (عج) در بیمارستان صحرایی حضرت علی‌ بن‌ابی‌طالب (ع) در آبادان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به پنل‌ها و محتوای این کنگره گفت: کنگره امسال میزگردهای مختلفی دارد که یکی از آنها، میزگرد انتقال مصدومین و مجروحین است که در آن به نکات ریز علمی، تکنیکی، تاکتیکی در این بخش پرداخته می‌شود. یکی دیگر از میزگردها مربوط به خدمات پیش بیمارستانی بود، اینکه چه نوع اقدامات حیات بخشی برای مجروح قبل از اینکه به واحد بیمارستانی برسد باید انجام پذیرد. در میزگرد سوم نیز همکاران بنده در گروه جراحی و بیهوشی که به عنوان مدافعین حرم به جبهه مقاومت اسلامی حضور داشتند، تجارب خودشان را بیان می‌کنند.

سردارعبداللهی با اشاره به خدمات و فداکاری‌های جامعه بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خدمات بخش بهداشت و درمان برغم نقش برجسته و سابقه درخشانی که در دوران دفاع مقدس داشته است، متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: برگزاری این برنامه‌ها، علاوه براینکه باعث انتقال تجارب و دانش از حوزه‌های مختلف طب رزم و تروما میان جامعه پزشکی و دانشجویان می‌شود، یاآور خدمات طب رزم در جنگ و گردهمایی همرزمان قدیمی است، آن هم در مکانی که تداعی‌کننده خاطرات تلخ و شیرین بسیاری برای همه ماست.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه ادامه داد: این گردهمایی‌های سالانه در حقیقت به مثابه یک تجدید پیمان و میثاق میان پزشکان زمان جنگ است که ما می‌بینیم همه آنها همچنان در متن انقلاب اسلامی حضور دارند، به آرمان‌های شهدا وفادارند و هنوز هم آماده‌اند جان خودشان را برای دفاع از اسلام فدا کنند.

سردار عبداللهی در تشریح علت برگزاری این کنگره در بیمارستان صحرایی علی بن‌ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: وقتی پزشکان عزیز ما به میعادگاه‌های دلدادگان خدایی در مناطق جنگی می‌آیند، اشک از چشمانشان جاری می‌شود و مجذوب مغناطیس معنوی و مذهبی مشهد شهدای مظلوم دفاع مقدس می‌شوند. در حقیقت یک موج معنوی ایجاد می‌شود که نشان می‌دهد اگرچه غفلت‌ها و کم کاری‌هایی داشته‌ایم، اما شهدا را فراموش نکرده‌ایم و به آرمان‌هایشان وفادار هستیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار