حجت‌الاسلام شهیدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«سرچشمه سرخ» نمایشگاهی که دیدن آن تَلف کردن عمر نیست/ شهیدبهشتی هنوز ناشناخته است

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه شهید بهشتی هنوز ناشناخته است، گفت: «سرچشمه سرخ» نمایشگاهی است که دیدن آن تَلف کردن عمر نیست بلکه غنیمت است. همه خاطرات شهید بهشتی در اول انقلاب در این نمایشگاه برای من زنده شد.
کد خبر: ۲۸۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸ - 01March 2018

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی شهیدی» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشاور رئیس جمهور در حاشیه افتتاح نمایشگاه «سرچشمه سرخ» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: این نمایشگاه با محوریت شخصیتی است که در راه انقلاب اسلامی هزینه کرده‌ایم. شهید بهشتی همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند «مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید».

وی گفت: خوشحالم در این نمایشگاه تصاویر خوبی از شهید بهشتی را که نقش بزرگی در ابتدا و پیروزی انقلاب داشت به خوبی ترسیم شده است. مستند نشان دادن یک رویداد از راه‌هایی است که می‌توانیم به نسل جوان بگوییم انقلاب و دفاع مقدس چه هزینه‌هایی داشته تا امروز ما یک انقلاب بی نظیر در سایه امنیت داشته باشیم که در سایه شهدا و ایثارگران به دست آمده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام (ره) افزود: امیدوارم که با روش‌های هنری جدیدی که هنرمندان به خرج می‌دهند نسل آینده متوجه شود که انقلاب به سادگی به دست نیامده و خیلی برای آن هزینه داده‌ایم.

شهیدی ادامه داد: این نمایشگاه یک اتفاق بسیار خوب بود و از روش‌های جدید هنری بهره گرفته بود و من فکر می‌کنم اگر ما می‌خواهیم انقلابمان را به آیندگان معرفی کنیم و بگوییم چه بودیم و چقدر هزینه داده‌ایم نیاز است چنین نمایشگاه‌های هنری را ایجاد کنیم و افرادی چون شهید بهشتی که هنوز ناشناخته است را بشناسانیم.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت دیده شدن این نمایشگاه بیان کرد: باید جوانان این نمایشگاه را ببینند و متوجه شوند که چه افرادی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند. شهید بهشتی یک مدرسه دینی در قم ایجاد کرد و با روش جدید برای طلاب کلاس زبان برگزار می‌کردند در شرایطی که گفته می‌شد زبان انگلیسی زبان کفر است و فراگیری آن خوب نیست.

وی فعالیت‌های فرهنگی را یکی از رسالت‌های بنیاد شهید دانست و گفت: بنیاد شهید به فرمان امام (ره) 2 رسالت بزرگ دارد. اول رسیدگی به وضعیت معیشتی ایثارگران و دوم مسئله فرهنگی است. یعنی با 2 بال فرهنگی و معیشتی باید حرکت کنیم. در حوزه فرهنگی معاونت فرهنگی ایجاد شد و دبیرخانه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز طی دو سال گذشته ایجاد شد که گام‌های بزرگی را تاکنون برداشته‌ است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: مقام معظم رهبری به من فرمودند «باید کاری کنیم فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود» که اگر اینگونه شود، امنیت و آرامش خواهیم داشت. امیدوارم نسل جوان این نمایشگاه را ببیند و قدردان انقلاب اسلامی باشند و بنیاد شهید بتواند در خدمت این خانواده‌ها باشد.

شهیدی اظهار داشت: من چون خودم در جریان انفجار حزب جمهوری اسلامی بودم و با شهید بهشتی مانوس بودم؛ دیدن این نمایشگاه برای من یادآور همان فضا بود. زمانی که شهید بهشتی به شهادت رسید امام (ره) فرمود «شهید بهشتی یک ملت بود». این نمایشگاه، نمایشگاهی است که دیدن آن تلف کردن عمر نیست بلکه غنیمت است. همه خاطرات شهید بهشتی در اول انقلاب در این نمایشگاه برای من زنده شد. این نمایشگاه یک نمایشگاه خوبی است که از نظر من نمره بیست می‌گیرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار