همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه شهید مسلم اسماعیلی

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید مسلم اسماعیلی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
کد خبر: ۲۸۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷ - 28February 2018

زندگی نامه شهید مسلم اسماعیلیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید مسلم اسماعیلی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید.

شهید مسلم اسماعیلی در تاریخ 1356/3/2 دیده به دنیا آمد و زیر سایه خانواده ای متوسط و معتقد به پرورش فكر و اندیشه و جسم خود پرداخت و دوران دبستان و راهنمایی تحصیلی را در روستای چیانه گذراند و در سال1369 وارد هنرستان فنی شهید باهنر شد و به مدت دو سال در رشته ساختمان به تحصیلات خود ادامه داد و در سال تحصیلی 72-71 ترك تحصیل كرده و در آزمون وروردی درجه داری سپاه ثبت نام كرد و در آزمون قبول شد. دوره عمومی آموزش را به مدت شش ماه در همدان گذراند و بعد از 6 ماه برای گذراندن دوره تخصصی به تهران اعزام شد و در آنجا به مدت 8 ماه دوره تكاوری دید و بعد از پایان دوره آموزشی در استان آذربایجان غربی شهر ارومیه، مشغول به خدمت شد.

شهید مدت زمانی كه در تیپ 2 لشگر 3 نیروی مخصوص حمزه سیدالشهدا (ع) گردان 307 سلمان خدمت می كرد، از خود جدیت، نظم و اخلاص در عمل و نیت نسبت به نظام و همكاران و مردم از خود نشان داده و مورد علاقه مسؤولین و فرماندهان گردان و همه دوستان خود بود و همیشه از این شهید به عنوان الگوئی از یك جوان كوشا، مؤمن و دارای اخلاقی خوب یاد می كنند و مسؤولیت پذیری ایشان را به عنوان یك خصوصیت منحصر به فرد یاد می كردند.

شهید مسلم اسماعیلی در میان خانواده، دوستان و افراد فامیل از ارج و احترام خاصی برخوردار بود و از نظر اخلاقی و اعتقادی یك نمونه كامل در میان جوانان طایفه بخصوص خانواده بودند و همیشه در به جای آوردن واجبات حساسیت خاصی داشتند و الگوی خاصی برای برادران و خود و خواهرانش بود و همه از اخلاق و رفتار ایشان تأثیر می گرفتند. بخصوص رفتار ایشان با مادرش همیشه با احترام و علاقه خاصی نمودار می شد.

شهید مسلم اسماعیلی در تاریخ 1378/7/5 در عملیات مانور كه برای آمادگی رزمی گردان 3 انجام می گرفت، بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همه، از مسؤولین گرفته تا سربازان زیردست ایشان از شهادت این دلاورمرد دلیر شدیداً متأثر شده و از ایشان به عنوان یك همكار و دوست مهربان و معتقد یاد كردند.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار