آیین تجلیل از «اسوه‌های صبر و مقاومت» در کرمان برگزار شد

آیین تجلیل از «اسوه‌های صبر و مقاومت» شب گذشته (چهارشنبه) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ - 01March 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمد مهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در آیین تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد، با بیان اینکه شهدا حقیقت عالم را خوب فهمیدند، اظهار داشت: بین کسی که به مرگ طبیعی از دنیا می‌رود و کسی که به شهادت می‌رسد تفاوت بسیار است و شهید در عالم هستی جاویدان و ماندگار می‌شود.

وی افزود: شهدا در حقیقت با خدا معامله کردند و عبد خدا شدند، زیرا همه افعال آن‌ها برای خدا بود و اگر کسی برای خدا کار کند، خداوند خریدار وی خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ادامه با تجلیل از شهدای استان سیستان و بلوچستان که در لشکر «ثارالله» حضور داشتند، اظهار داشت: شهیدان «خمر»، «عالی» و «پیشداد» از شهدای شاخص لشکر ثارالله بودند و شهید مرتضی پیشداد از شهدایی بود که حتی خوردنش هم برای رضای خدا بود.


دفاع مقدس یک دانشگاه است// در حال ویرایش
وی به بیان خاطراتی از شهید «مرتضی پیشداد» به نقل از همرزم شهید پرداخت و گفت: شهید «مرتضی پیشداد» از افرادی بود که در جبهه همه کارهایش برای خدا انجام می‌شد و از جمله اینکه ایشان کم خوراک بود. دریک عملیات دیدم مرتضی بیشتر از روزهای قبل غذا می‌خورد و هنگامی که دلیل این را پرسیدم، جواب داد: «امشب غذا می‌خورم، چون تکلیف دارم و امشب عملیات است و ممکن است چند روز این عملیات طول بکشد و من باید توان و انرژی جنگیدن و جهاد در راه خدا را داشته باشم».

در ادامه این مراسم، مادر بزرگوار شهید «علیرضا اختراعی» که 30 سال چشم انتظار دیدن فرزندش است، به ذکر خاطره‌اتی پرداخت.

همچنین در این مراسم از مادر شهیدان «علیرضا اختراعی»، «محمد رضا رستمی‌زاده» و «محمدرضا کاظمی‌زاده »تجلیل به عمل آمد.

دفاع مقدس یک دانشگاه است// در حال ویرایش

خاطرنشان می‌شود، مراسم تجلیل از اسوه های صبر و مقاومت، به همت بسیج دانشجویی استان کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها