آیت الله صدیقی:

قرآن کتاب ظلم‌ستیزی است

امام جمعه موقت تهران گفت: هزار آیه در رابطه با ظلم‌ستیزی و کفرستیزی در قرآن آمده است تا مسلمانان خود را همیشه در سنگر ببینند و با دشمن درونی که نفس اماره است، دشمن بیرونی و شیطان مبارزه کند.
کد خبر: ۲۸۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸ - 28February 2018

قرآن کتاب ظلم‌ستیزی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران در آیین افتتاحیه مرحله نهایی بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم که امشب در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کتاب راهنماست و انس با قرآن سعادتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بهترین مخلوق خدا، انسان و بشر است، گفت: خدا پس از خلقت انسان به خود تبریک گفت. قرآن کتاب هدایت است و در مسائل فقهی و حقوقی بهترین راهنماست.

صدیقی افزود: در مسائل اخلاقی قرآن، برترین اخلاق با سبک زندگی به ما تعلیم داده است. در عرفان، کتاب و متنی بالاتر از قرآن سراغ نداریم. در مبارزه، کفرستیزی و ظلم‌ستیزی نیز داد سخن داده است و هزار آیه در این رابطه در قرآن داریم تا مسلمانان خود را همیشه در سنگر ببینند و با دشمن درونی که نفس اماره است، دشمن بیرونی و شیطان مبارزه کند.

وی با تاکید بر اینکه باید حواسمان باشد تا شیطان که دشمن نامرئی است بر ما غلیه نکند، گفت: شیطان با جنودش که سواره نظام و پیاده نظام محسوب می‌شوند، تلاش دارند به ما تاخت بزنند تا زندگی‌مان ضایع شود، سرمایه‌هایمان از بین برود و با سرافکندگی از دنیا برویم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه قرآن نسبت به نفوذ هشدار داده است، بیان کرد: آموزه‌های قرآنی بسیاری است تا نفاق، نفوذ و ستون پنجم دشمن را در بین مجریان، دستگاه‌های عریض و طویل، نویسندگان و روزنامه‌ها بشناسیم. در قرآن سوره‌ای با عنوان منافقین داریم و در جای جای قرآن نیز بحث منافقین مطرح شده است.

صدیقی خاطرنشان کرد: وجه دیگری که خداوند ما را مکلف به مقابله با آن کرده است، جبهه کفر و استکبار است چرا که این جبهه در حال مبارزه با ارزش‌های ماست.

وی گفت: در هیچ شرایطی قرآن اجازه نداده است که مومن، سلطه دشمن را بپذیرد و متاسفانه اگر در گذشته سایه فرهنگی غرب در کشورمان سلطه داشت، امروز هم برخی مسئولان به دنبال تحقق بخشی از قرارداد ۲۰۳۰ هستند و قرآن با این مسائل، موافق نیست.

امام جمعه موقت تهران در پایان تاکید کرد: مسئله تقویت دفاعی و قدرت بازدارندگی به دفعات زیادی در قرآن ذکر شده است که نشان دهنده این است که مسلمانان باید چنین موضوعی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار