ارتش سوریه بر یک پدافند هوایی در غوطه شرقی تسلط یافت

نیروهای ارتش سوریه در حال ادامه عملیات خود در غوطه شرقی دمشق هستند و موفق شدند کنترل پدافند هوایی «البیتشورا» در غوطه شرقی را به دست گیرند.
کد خبر: ۲۸۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ - 01March 2018

ارتش سوریه بر یک پدافند هوایی در غوطه شرقی تسلط یافتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ارتش سوریه به همراه نیروهای مقاومت توانستند منطقه «حوش الضواهر» واقع در جنوب شرق شهر «دوما» در غوطه شرقی دمشق را از تروریست‌های جبهه النصره پس بگیرند.

یک منبع نظامی از غوطه شرقی خبر داد که ارتش سوریه شامگاه روز گذشته (چهارشنبه 9 اسفندماه) موفق شده است پدافند هوایی «البیتشورا» واقع در شمال شهر «اوتایا» در غوطه شرقی را آزاد کند.

این منبع به وبگاه خبری «مراسلون» اعلام کرد که عملیات ارتش سوریه از شامگاه گذشته و از مواضع نیروهای مقاومت در شهرک حوش الضواهر آغاز شد و درگیری شدیدی میان این نیروها و تروریست‌ها در داخل این پدافند رخ داد.

در جریان این درگیری‌ها ده‌ها تروریست کشته و زخمی شدند و برخی دیگر نیز به اسارت ارتش سوریه درآمدند.

در این عملیات از تانک‌های «تی-90» روسیه استفاده شد و با این تانک‌ها، با دقت بسیار بالایی مواضع تروریست‌ها نابود شد.

تسلط بر پدافند هوایی اوتایا پس از آزادسازی شهرک حوش الضواهره و شکست خطوط دفاعی تروریست‌ها صورت گرفت؛ خطوطی که تروریست‌ها نام «خط مرگ» بر آن نهاده بودند.

این پدافند در جنوب حوش الضواهر و در شمال اوتایا واقع شده است.

جنگنده‌های سوری نیز مواضع النصره را در «حرستا، الشیفونیة، عربین، أوتایا، حزة، مسرابا، زملکا و بیت سوا» به شدت بمباران کردند.

در مقابل، تروریست‌ها نیز برای دومین روز پیاپی گذرگاه امنی را که برای عبور افراد غیر نظامی و خرج آنان از غوطه در نظر گرفته شده بود را هدف حملات خمپاره ای خود قرار دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که تروریست‌ها شش خمپاره و راکت به سوی این گذرگاه شلیک کردند و بدین ترتیب طی 2 روز گذشته به خاطر ممانعت تروریست‌ها، هیچ غیر نظامی نتوانسته است از غوطه خارج شود.

مرکز مصالحه روسیه در سوریه نیز خبر داد که بیش از 300 غیر نظامی در نزدیکی این گذرگاه تجمع کردند؛ ولی نتوانستد وارد منطقه اردوگاه «الوافدین» شوند؛ چرا که تروریست‌های جیش الاسلام به شدت این منطقه را بمباران و چند زن را بازداشت کردند که قصد داشتند خود را به گذرگاه اردوگاه الوافدین برسانند.

در 8 اسفند ماه جاری از ساعت 09:00 به وقت محلی آتش‌بس پنج ساعته‌ روزانه که تا ساعت 14 ادامه می‌یابد، در غوطه شرقی دمشق اجرایی شده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه 24 فوریه، قطعنامه جدیدی برای آتش‌بس در سوریه تصویب کرد و از طرف‌های درگیر خواست تا فورا مقدمات برای آتش‌بس را که مدت آن حداقل 30 روز است، فراهم کنند. در این قطعنامه (به اصرار روسیه) گروه‌های تروریستی داعش، النصره و القاعده مستثنی شدند.

روسیه اعلام کرد که یکی از اهداف آتش‌بس پنج ساعته روزانه، کمک به خروج مردمی است که گروههای تروریستی از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

ارتش سوریه با عملیات خود در غوطه شرقی تلاش می‌کند بخشی از شرق استان دمشق را که تحت اشغال گروه‌های مسلحی مثل جیش الاسلام، جبهة النصره و دیگر گروه‌های کوچک مسلح است و با خمپاره‌افکنی به شهر دمشق، سبب کشته و مجروح شدن مردم و ناامن شدن پایتخت می‌شوند، پاکسازی کند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار