سرلشکر صفوی:

3 میلیون نفر در دفاع مقدس حضور داشتند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: سه میلیون نفر از مردم کشورمان در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند که از این تعداد 2 میلیون نفر داوطلب بسیجی و یک میلیون نفر هم از ارتش، سپاه، ژاندارمری و شهربانی بودند.
کد خبر: ۲۸۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ - 01March 2018

3 میلیون نفر در دفاع مقدس حضور داشتندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در مراسم اهدای جایزه شهید رهنمون که در خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: عملیات کربلای پنج ما ادراک کربلای پنج بود؛ زیرا در این عملیات 70 هزار نفر نیرو وارد کرده بودیم و پنج هزار شهید و 40 هزار مجروح هم تقدیم کردیم؛ شدت آتش دشمن در این عملیات به حدی بود که در متر به متر منطقه انواع گلوله‌های دشمن به زمین می خورد.

وی به نقش بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) که در سه راهی دارخوین قرار دارد، در این عملیات گفت: در این بیمارستان حدود 17 هزار و 780 عمل جراحی و علاوه بر این 8 هزار و 614 مورد خون‌گیری، 4 هزار و 283 مورد آزمایش، 3 هزار و 780 مورد رادیولوژی صورت گرفت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه در این بیمارستان 1450 پزشک و کادر پزشکی به همراه 120 نفر کادر اداری طی دوران دفاع مقدس حضور داشتند، ادامه داد: در کربلای پنج به عنوان قائم مقام فرمانده نیروی زمینی سپاه قرار بود از پنج ضلعی به سمت پل امام رضا(ع) برای جلسه با قاسم سلیمانی، مرتضی قربانی و حسین خرازی حرکت کنم؛ در این زمان شدت آتش به حدی بود که نفربر زرهی که داخل آن بودم مثل گهواره تکان می‌خورد و حتی وقتی هم به محل مورد نظر رسیدم بواسطه صدای زیاد انفجارها صدای همدیگر را نمی‌شنیدیم.

سرلشکر صفوی سپس در خصوص حماسه جامعه پزشکی در دفاع مقدس گفت: از نظر من کار پزشکان در دفاع مقدس افتخاری برای تمام ملت ایران است؛ چون انسان‌هایی در این مجموعه حضور داشتند که انسان‌هایی شاخص و برگزیده خداوند بودند و علاوه بر این دارای احساس مسئولیت، شجاعت و شهامت هم بودند.

وی تصریح کرد: 600 هزار مجروحی که در دفاع مقدس مشخصات آن‌ها ثبت شده را 100 هزار نفر از پزشکان، داروسازان، جراحان و امدادگران و به طور کلی کادر پزشکی تحت درمان قرار دادند؛ البته جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس 3 هزار شهید را هم تقدیم انقلاب کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر این که کمک 100 هزار کادر پزشکی در دفاع مقدس به 900 هزار نفر از رزمندگان حماسه بزرگی است که روی داده، عنوان کرد: در دفاع مقدس 100 هزار عمل جراحی حیات بخش صورت گرفته که در تاریخ جنگ‌های طولانی بی‌سابقه است؛ زیرا آمریکا در جنگ ویتنام که 48 هرار کشته داد، زمانی که می‌خواستند مجروحی را به عقب منتقل کنند 2 ساعت و نیم زمان می‌برد در حالی که ما در کربلای پنج مجروحین را به فاصله زمانی یک ساعت به عقب منتقل می‌کردیم؛ زیرا بیمارستان های صحرایی را در نزدیک‌ترین فاصله ممکن از خط مقدم جبهه‌ها احداث کرده بودیم.

صفوی با تاکید براینکه چنین اقدامی جزو افتخارات ایران است که در جایی نمونه آن وجود ندارد، تصریح کرد: من از همه پزشکانی که در دفاع مقدس حضور داشتند می خواهم تا همانند دوران دفاع مقدس مردم دار و مردم یار باشند و خاطرات و تجربیات خود از آن دوران را هم بگویند و هم بنویسند تا به نسل حاضر و آتی انقلاب منتقل شود؛ زیرا جمعیت فعلی کشور بیانگر آن است که 52 درصد جمعیت کشور را جوانان زیر 30 سال تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه بیان داشت: جنگ تحمیلی بدون عقلانیت و طرح ریزی عملیاتی نبود؛ زیرا در شرایطی که تجهیزات نظامی و توان مالی آنها توسط بسیاری از کشورها تامین می‌شد با این حال توانستیم دروازه شرق بصره را در شملچه بشکنیم و یا فاو را بگیریم؛ پس این نشان می‌دهد اگر چه به لحاظ امکانات مادی در فشار قرار داشتیم و به تنهایی می‌بایست مقاومت می‌کردیم، اما این مقاومت که به پیروزی نهایی منتهی شد، دارای عقلانیت و طرح ریزی عملیاتی بود.

وی سپس با درخواست از پزشکان برای حضور در مناطق محروم، اظهار داشت: امسال سپاه در 30 نقطه کشور برای درمان مردم نیازمند بیمارستان صحرایی برپا کرده است؛ لذا از پزشکان درخواست دارم برای حضور در مناطق محروم یا سپاه همکاری داشته باشند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  با بیان اینکه یکی از مشکلات محروم بودن مردم حاشیه نشینی است، گفت: حدود 11 میلیون نفر از جمعیت کشور در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند؛ لذا این موضوع باعث شده تا مشکلات عدیده ای در این مناطق بوجود آید.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه از شرکت‌های دارویی نیز تقاضا داریم یک هزارم درآمد شان را صرف مناطق محروم کنند، افزود: عراقی‌ها زمانی که به خرمشهر حمله کردند، فکر می‌کردند با 2 گردان که یکی از آن‌ها گردان «الحسین» بود، می‌توانند 48 ساعته وارد این شهر شوند؛ ولی مقاومت مردم باعث شد آن‌ها بعد از 34 روز آن هم با استفاده از 2 لشکر بتوانند وارد این شهر شوند.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که وقتی ارتش صدام به کویت حمله کرد کمتر از هفت ساعت توانست این کشور را اشغال کند و زمانی هم که قرار شد، آن‌ها را از این کشور بیرون کنند، تمام کشورهای دنیا جمع شدند و این کار را انجام دادند در صورتی که ما در دفاع مقدس به تنهایی مقابل آن‌ها ایستادیم و در نهایت هم پیروز شدیم و هم اینکه نگذاشتیم حتی یک نقطه از کشورمان در اشغال بماند یا جدا شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با تاکید بر اینکه برای این پیروزی بیش از 200 هزار شهید و 300 هرار جانباز و 40 هرار آزاده تقدیم انقلاب کردیم، گفت: در سال 2003 در حمله یک شرور بزرگتر صدام از سوراخی همانند موش بیرون کشیده شد و بعد توسط سربازان آمریکایی اعدام شد، در صورتی که زمان دفاع مقدس منطقه‌ای که صدام حضور داشت توسط ماهواره های امریکایی تحت نظر بود تا خطری متوجه وی نشود.

صفوی بیان داشت: یکی از آثار دفاع مقدس تشکیل حشدشعبی که همان نیروهای لشکر بدر در دفاع مقدس است؛ لشکری که اولین فرمانده آن شهید اسماعیل دقایقی بود؛ همچنین تشکیل حزب الله در لبنان، مقاومت مردمی در سوریه نیز از دیگر آثار خون شهدای دفاع مقدس است؛ در سوریه با آموزش‌های مستشاری ایران 100 هزار نفر از نیروهای مردمی در کنار ارتش این کشور مقابل داعش مقاومت کردند به نحوی که در مدت 85 ماه درگیری با داعش 15 هزار نفر از نیروهای ارتش و مقاومت مردمی این کشور به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: خون شهیدان دفاع مقدس موجب شد تا سامرا، کربلا و حرم حضرت زینب از تعرض داعش مصون بماند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها