همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه شهید یعقوب استوار

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید یعقوب استوار از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
کد خبر: ۲۸۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸ - 01March 2018

خواب حضرت ام‌البنین (س) چگونه تعبیر شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید یعقوب استوار یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید.

شهید یعقوب استوار در شهر ارومیه در یک خانواده مذهبی فرزندی برومند بنام یعقوب چشم به دنیا آمد این شهید در سن هفت سالگی پدرش را و بعد در سن 10 سالگی پدربزرگش را از دست داد و تحت سرپرستی برادر ارشدش قرار گرفت. استوار چون سایر امت حزب ا... در تظاهرات ضد رژیمی شرکت می کرد و بعد از پیروزی انقلاب نیز از سال 59-60 در پایگاه مسجد ولی عصر (ع) جهت پاسداری از ارزش های اصیل اسلام و انقلاب مشغول بود.

با شروع جنگ تحمیلی بطور شبانه روزی در پایگاه ولی عصر به فعالیت و حراست از انقلاب می پرداخت او اسلحه بردوش از انقلاب پاسداری میکرد. شهید یعقوب استوار که همیشه آرزو داشت به جبهه اعزام شود همچنانکه در پایگاه مسجد فعالیت داشت جزء مشمولان نظام وظیفه محسوب شد و با همراهان برای خدمت از ارومیه به عجب شیر منتقل شد و در انجا بعد از دیدن حدود سه ماه اموزش نظامی به تهران فرستاده شدند و در آنجا هم تقسیم کردند و ایشان به لشکر 21 حمزه افتاد که روز بعدش به اهواز و از انجا به شلمچه خط مقدم جبهه جهت ستیز با یزیدیان زمان و زنده کردن مکتب انسان ساز خویش اسلام انتقال یافتند تا اینکه در تاریخ 61/5/2 در حمله رمضان با کلام رمز یا صاحب الزمان با فریاد الله و اکبر به بعثیان کافر همان دشمنان دیرینه اسلام یورش برد و با اصابت ترکش خمپاره به دیدار معشوق خویش شتافت و به لقاالله پیوست.

به مادرم بگویید که به فکر من نباشد و افتخار کند که چنین فرزندی داشته و همیشه در همه حال به فکر امام عزیزمان خمینی بت شکن و نیز انقلاب اسلامی مان باشید و همیشه با صمیم قلب به این انقلاب که ثمره خون هزاران شهید است خدمت کنید.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار