رهبر مخالف بحرینی:

بحرین در صدر ناقضان حقوق بشر قرار دارد

یک رهبر مخالفان بحرینی گفت: که بحرین در صدر ناقضان حقوق بشر در جهان قرار دارد.
کد خبر: ۲۸۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ - 02March 2018

بحرین در صدر ناقضان حقوق بشر قرار داردبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «سعید الشهابی» از رهبران مخالفان بحرینی در سخنانی با اشاره به جرائم رژیم بحرین و موارد گسترده نقض حقوق بشر از سوی این رژیم اظهار داشت: بحرین در صدر کشورهای ناقض حقوق بشر در جهان قرار دارد.

وی با اشاره به جنگ تجاوزگرانه پنج ساله عربستان علیه یمن و بازداشت و زندانی شدن نبیل رجب از فعالان حقوق بشر بحرینی به خاطر انتقاد از این جنگ گفت: کسی که یک شهروند را به خاطر انتقاد از جنگی - که میلیون‌ها انسان نیز هر روز از آن انتقاد می‌کند - زندانی می‌کند، هیولایی است که نباید حکومت کند.

رژیم بحرین نبیل رجب از فعالان حقوق بشر این کشور را به خاطر بیان عقاید خود و دفاع از حقوق ملت از جمله در شبکه‌های اجتماعی، چند بار دادگاهی و محاکمه و زندانی کرده است. وی هم اکنون نیز در زندان‌های این رژیم به سرمی‌برد.

الشهابی گفت: زندانی کردن نبیل رجب جرمی است که دیکتاتور بحرین و باند او با قلدری و تکبر مرتکب می‌شود.

وی همچنین به اقدام جنایتکارانه رژیم بحرین در محروم کردن استاد حسن مشیمع و سایر رهبران انقلاب بحرین از ملاقات با خانواده خود از بیش از یک سال پیش و نیز اعمال محدودیت و بدرفتاری علیه آنها و محروم کردن این رهبران از درمان و دریافت دارو اشاره کرد و افزود: کسی که این اقدامات جنایتکارانه را انجام می‌دهند، هیولایی است که قلبش از کینه سرشار است و بویی از انسانیت نبرده است.

محاصره خانه آیت الله قاسم؛ تداوم رویکرد تروریستی

در همین حال، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین نیز تداوم محاصره ظالمانه خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد.

این ائتلاف در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: برای دویست و هشتاد و دومین روز متوالی، خوردوهایِ آل خلیفهِ دشمن به محاصره جنایتکارانه منزل آیت الله عیسی قاسم در مرکز منطقه الدراز در نزدیک شهر منامه ادامه می‌دهند که این اقدام، تداوم رویکرد تروریستی است.

محاصره خانه آیت الله عیسی قاسم بعد از کشتار خونینی آغاز شد که رژیم بحرین در ماه ماه سال 2017 میلادی در مقابل خانه آیت الله قاسم مرتکب شد. در جریان این کشتار، آن پنج شهروند بحرینی شهید و صدها نفر دیگر زخمی یا بازداشت شدند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات روبرو شده است.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار