امام جمعه اصفهان:

امام خمینی (ره) نگاه ویژه‌ای در یاری‌رسانی به مستضعفان و محرومان داشتند

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد به سالگرد صدور فرمان تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۵۷ از سوی امام راحل اشاره کرد و گفت: امام (ره) توجه ویژه‌ای به مستضعفان و دردمندان داشتند و این نهاد را تشکیل دادند تا اقشار ضعیف و مستضعف جامعه مورد حمایت قرار بگیرند.
کد خبر: ۲۸۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ - 02March 2018

امام خمینی (ره) نگاه ویژه‌ای در یاری‌رسانی به مستضعفان و محرومان داشتندبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: امام باقر (ع) فرمودند شیعیان امیرالمؤمنین (ع) به ورع، تقوا، خداترسی، تلاش و کوشش، مراقبت بر نفس، دوری از کینه‌ورزی و محبت ورزیدن به اولیای خدا شناخته می‌شدند؛ تلاش کنیم تا چنین ویژگی‌هایی در ما در جامعه متبلور شود.

تربیت فرزند از اهمیت بالایی برخوردار است

وی به آیاتی از سوره‌های مبارکه تغابن و انفال اشاره و خاطرنشان کرد: فرزندان و اموال شما فتنه‌اند که منظور مایه آزمایش و امتحان برای شما هستند و انصافاً امتحان الهی در این زمینه بسیار مشکل است، تربیت فرزندان از اهمیت والایی برخوردار است.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه در روزهای گذشته 6 هزار حافظ قرآن در اصفهان در آزمون حفظ شرکت کرده بودند، گفت: این مسئله بشارتی برای همه است که فرزندانی با خصیصه‌های قرآنی در حال تربیت هستیم.

وی تصریح کرد: فرزندان را عروسک و گیاه تصور نکنیم بلکه تک‌تک لحظات تربیت فرزندان دارای اهمیت است و تأثیرپذیرند؛ باید فرزندانی صالح تربیت کنیم.

طباطبایی نژاد با تسلیت رحلت حضرت ام‌البنین (س) اظهار داشت: چهار فرزند ایشان در راه یاری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا به شهادت رسیدند که نشان از تربیت صحیح و کامل از سوی ایشان نسبت به فرزندانشان است؛ این بانوی گران‌قدر فرزندانشان را طوری تربیت کرد تا همچون پروانه گرداگرد فرزندان حضرت زهرا (س) بگردند.

وی با بیان اینکه سالروز وفات این بانوی بزرگوار به عنوان روز گرامیداشت مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است، گفت: واقعاً تکریم از مادران و همسران شهدا داشته باشیم؛ اگر همراهی مادرها و همسران شهدا نبودند کار برای رزمندگان سخت می‌شد.

دستگیر مستضعفان و محرومان باشیم

امام‌جمعه اصفهان به سالگرد صدور فرمان تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 57 از سوی امام راحل اشاره و عنوان کرد: امام (ره) توجه ویژه‌ای به مستضعفان و دردمندان داشتند و این نهاد را تشکیل دادند تا اقشار ضعیف و مستضعف جامعه مورد حمایت قرار بگیرند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام عید، تصریح کرد: افراد به فکر همدیگر باشند، در این ایام عده‌ای هستند که توانمندی خرید عید خود را ندارند بنابراین مردم برای کمک به آن‌ها تلاش کنند تا آبروی آبروداری بر زمین نریزد و سرپرستی خجالت‌زده خانواده خود نشود.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه هفته منابع طبیعی از اواسط اسفندماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: اگر درخت‌کاری نمی‌کنید حداقل فضای سبز موجود را حفظ کنید و سبب تخریب آن نشوید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار