امام جمعه زنجان:

مادران بیشترین نقش را در تربیت و موفقیت شهدا داشتند

آیت‌الله خاتمی توحید و محبت اهل بیت را از مشترکات مسلمانان برشمرد و گفت: مادران بیشترین نقش را در تربیت و موفقیت شهدا داشتند.
کد خبر: ۲۸۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶ - 02March 2018

مادران بیشترین نقش را در تربیت و موفقیت شهدا داشتندبه گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز زنجان اظهار داشت: روز رحلت بانوی ولایتمدار، همسر شهید و مادر چهار شهید، حضرت ام‌البنین (ع) بر این فرصت تاکید دارد تا برای تکریم مادران شهدا توجه بیشتری کنیم.

وی با اشاره به اینکه این بانوی اسلام نقش موثری در زنده نگه داشتن مکتب عاشورا داشت ابراز کرد: مادران شهدا برای حفظ اسلام فرزندان خود را راهی جبهه‌ها کردند و بیشترین موفقیت شهدا به واسطه تربیت مادران به دست آمده است.

امام جمعه زنجان مناسبت 14 اسفند ماه اشاره کرد و گفت: این تاریخ سالروز تاسیس کمیته امداد است که با انفاس قدسی امام خمینی(ره) برکات فراوانی در راستای محرومیت‌زدایی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه هفته احسان و نیکوکاری از 14 اسفند ماه آغاز می‌شود بیان کرد: ارگان‌هایی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و ستاد برگزاری نماز جمعه با همکاری و هم‌افزایی خود را برای هفته نیکوکاری آماده می‌کنند.

خاتمی به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم به منابع طبیعی در راستای حیات انسان‌ها و همه موجودات توجه کنیم.

وی با بیان اینکه وزیر اوقاف سوریه در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی شرفیاب شدند تصریح کرد: بیانات آیت‌الله خامنه‌ای مانند همیشه راهبردی بودند و ایشان بر موضوع استقامت در برابر دشمنان تاکید کردند که با تصمیم قاطع ملت‌ها برای مقاومت، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه زنجان با اشاره به توطئه‌های آمریکا، اسرائیل، عربستان و نوکران آن‌ها ابراز کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با وزیر اوقاف سوریه فرمودند که سوریه در خط مقدم مقاومت قرار گرفته و وظیفه ماست از سوریه حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه 40 سالگی انقلاب آغاز شده خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری قدرت‌های دنیا از آغاز انقلاب به توطئه و دشمنی پرداختند و وظیفه ماست که از اسلام حمایت کنیم.

خاتمی با اشاره به اینکه به فرموده رهبر شیعه‌ای که لندن او را حمایت کند قبول نداریم تصریح کرد: مشترکات مسلمانان توحید، کعبه، وجود مقدس پیامبر و محبت اهل بیت است‌.

وی ایمان و عشق به ولایت و امامت را از ویژگی‌های شیعه واقعی خواند و گفت: ایستادگی، ثبات قدم، استقامت در برابر دشمن، ولایتمداری، عشق به نظام و رهبر ویژگی جامعه اسلامی ایران است که این شاخصها را حتی در سایر مناطق از جمله در کنار آرامگاه بانوی قهرمان کربلا هم می‌توان دید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار