بروجردی:

عربستان با مدرن‌ترین سلاح‌های آمریکا و انگلیس در یمن کشتار راه انداخت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان با مدرن‌ترین سلاح‌های اهدایی آمریکا و انگلیس به کشتار مردم مظلوم یمن به‌عنوان یک کشور اسلامی و عربی ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۲۸۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴ - 02March 2018

عربستان با مدرن‌ترین سلاح‌های آمریکا و انگلیس در یمن کشتار راه انداختبه گزارش دفاع پرس از لرستان، علاءالدین بروجردی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: وضعیت منطقه بعد از توفیقات جمهوری اسلامی ایران که داعش در سوریه و عراق شکست خورد شاهد توطئه طراحی‌شده خطرناک آمریکایی‌ها بود؛ آمریکایی‌ها بعد از اینکه ملاحظه کردند که داعش در عراق شکست‌خورده توطئه جدیدی را طراحی کردند که عراق را تجزیه کنند و به‌ این‌ ترتیب اقلیم کردستان عراق را تحریک کردند که در آنجا پرچم استقلال را از طریق رفراندوم برافراشته کنند که این توطئه به فضل الهی در نطفه خفه شد.

وی افزود: آمریکایی‌ها بار دیگر بعد از شکست داعش شکست دیگری را متحمل شدند ولی بعد از شکست، این بحران را به سوریه منتقل کرده و در سوریه وضعیت مشابهی را ایجاد کردند، بعدازاینکه داعش نقاط اساسی و مهم سوریه را عملاً از دست داد که مهم‌ترین آن‌ها شهر حلب بود، آمریکایی‌ها طراحی کردند که با تقویت و تسلیح کردهای سوریه که مجموعه‌ای  30 هزارنفری بودند با مستشاران خود، آن‌ها را آموزش داده و مسلح کردند که این بار بتوانند نقشه شومی را که در عراق به سرانجام نرسیده بود در سوریه اجرا کنند و تجزیه سوریه را رقم بزنند که این توطئه نیز به سرنوشت توطئه آن‌ها در عراق منجر خواهد شد و شکست می‌خورند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: علت ورود نیروهای ترک به سوریه، مقابله با همین مجموعه بود البته معتقدیم که حتماً باید تمامیت ارضی کشورهای منطقه و استقلال  آن‌ها مورداحترام قرار بگیرد و به همین دلیل با حضور هر نیروی بیگانه بدون هماهنگی و اجازه دولت‌ها به  آن کشور مخالف هستیم.

وی بیان کرد: زمانی که جمهوری اسلامی ایران و یا روسیه برای مقابله با تروریست‌ها در سوریه حضور پیدا کردند که حضور ایران هم حضور مستشاری بود و بنابر دعوت دولت‌های سوریه، عراق و هماهنگ با آن‌ها این کار صورت گرفته بود.

بروجردی تصریح کرد: وضعیت یمن بسیار تأسف‌بار است و ما شاهد این نسل‌کشی از طرف عربستان هستیم که بیش از هزار روز است عربستان با مدرن‌ترین سلاح‌های اهدایی آمریکا و انگلیس به کشتار مردم مظلوم یمن به‌عنوان یک کشور اسلامی و عربی ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: عربستان عملاً شکست‌خورده این صحنه‌ است چون تصور آن‌ها این بود که ظرف دو یا سه ماه می‌توانند مشکل را حل بکنند و امروز شاهد هستیم بعد از گذشت سه سال از این بحران تحمیلی به مردم یمن عملاً عربستان هیچ موفقیتی نداشته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان در بحرین نیروهای مسلح خود را وارد این کشور و مردم را سرکوب کرد، مردمی را که بدون سلاح فقط دنبال حق خودشان که داشتن یک حق رأی بودند، حقی که شناخته‌شده بین‌المللی برای همه ملت‌هاست که در آنجا هم یک بحران را هفت سال است به مردم بحرین تحمیل کرده است که خروجی این کار با توجه به تجربه تاریخی که نشان داده‌شده اراده ملت‌ها حتماً بر تصمیمات قدرت‌های بزرگ غالب خواهد شد و آنچه در عراق، افغانستان و سوریه اتفاق افتاد نشان‌دهنده همین نکته است.

وی اظهار داشت: توطئه دیگر آمریکا انتقال سران داعش به شمال افغانستان و دو کشور لیبی و یمن است، به‌طور رسمی هفته گذشته به سوریه هلی برن کردند و در زندان شهر حسکه سران داعش را نجات دادند و بعد هم آن‌ها را به این کشورها منتقل کردند.

بروجردی افزود: استراتژی آمریکا این است که جهان اسلام را درگیر مسائل تحمیلی کند و مسلمان را بکشد تا برای رژیم صهیونیستی در حاشیه امن به سر ببرد که این توطئه بسیار خطرناکی است و نیازمند هوشیاری بیشتر کشورهای اسلامی است که در چنین دامی قرار نگیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم در عرصه سیاست خارجی نیز عنوان کرد: کارنامه دولت در عرصه سیاست خارجی دارای نکات مثبت و منفی است، در عرصه برقراری ارتباط حداکثری با همسایگان که یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ما است زیاد موفق نبودیم یعنی باید حجم ارتباطات اقتصادی و سیاسی با همسایگان خیلی بیش از وضعیت موجود بود و بعدازآن هم در دایره بعدی کشورهای عضو آسیا را با توجه به اینکه نگاه منفی که بعد از انقلاب اسلامی، آمریکا و بخشی از کشورهای غربی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند ما باید باکشورهای مهمی مثل چین و روسیه کارهای بیشتری را انجام بدهیم.

وی بیان کرد: در عرصه سیاست خارجی یکی از نکات مثبتی که می‌تواند برای دولت تلقی شود هم‌داستانی و ائتلافی که آمریکای علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه مسئله هسته‌ای ایجادشده بود که عملاً شکست خورد یعنی امروز علیرغم همه بداخلاقی‌های ترامپ، دولت و کنگره آمریکا در ارتباط با برجام و برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران و دخالت‌های آنان در مسئله مهمی مثل مسئله توانمندی موشکی، بسیاری از کشورهای اروپایی با جمهوری اسلامی ایران عملاً وارد کار و سرمایه‌گذاری شدند.

بروجردی تصریح کرد: ارتباطات سیاسی و بین‌المللی با این کشورها انجام می‌شود و مخالفت‌های خودشان باسیاست‌های ترامپ را رسماً اعلام کردند بنابراین این ائتلاف طراحی‌شده که در دوران قبل از توافق هسته‌ای شکل‌گرفته بود برداشته شد و ما امروز شاهد این هستیم که بسیاری از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل با جمهوری اسلامی ایران کارهای بسیار گسترده‌ای را انجام می‌دهند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اغتشاشات اخیر گفت: در راستای چالش تحمیلی به کشور ما درواقع از یک نقطه مطالبات مردمی آغاز شد چون درهرصورت عدم مسئولیت مؤسسات مالی در حفظ اموال مردم که سبب نارضایتی گسترده آنان شده بود عامل  بسیار مهمی به شمار می‌رفت و مردم اعتراض خودشان را در ارتباط عدم امانت‌داری سیستم  مؤسسات اعتباری رسمی که در کشور وجود داشت را نشان دادند.

وی اظهار داشت: ولی افراد فرصت‌طلب که همیشه منتظر فرصت موج‌سواری است این اعتراض مسالمت‌آمیز را تبدیل به تظاهرات خشونت‌بار کردند و با این تصور واهی که می‌توانند در ارتباط با ساختار جمهوری اسلامی ایران ضربه‌ای را وارد کنند.

بروجردی افزود: غافل از اینکه بعد از گذشت حدود 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نهال سال  57 امروز یک درخت تنومند است و آن‌ها به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند در مقابل اراده ملتی که آمریکا را در داخل این کشور به‌زانو درآورده ایستادگی کنند؛  نماد این سخن حضور تماشایی ملت ما در یوم‌الله 22 بهمن بود.

وی عنوان کرد: البته مسئولان هم به‌مراتب بعد از حضور حماسی مردم مسئولیت بیشتری داشته و باید برای رفع کاستی‌ها و پاسخ عملی به درخواست‌های مردم تلاش کنند و دین خود را نسبت به ملت بزرگ ایران ادا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار