حجت‌الاسلام مؤمنی:

کسانی که روسری خود را به چوب می‌بندند، ادب نسبت به خدا را رعایت نمی‌کنند

حجت‌الاسلام «سید حسین مؤمنی» گفت: کسانی که روسری خود را به چوب می‌بندند و کشف حجاب می‌کنند، ادب نسبت به خدا را رعایت نمی‌کنند، این افراد باید تکلیف خود را با جامعه روشن کنند که قرآن را قبول دارند یا ندارند.
کد خبر: ۲۸۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹ - 03March 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام «سید حسین مؤمنی» در مراسم تجلیل از مادران شهدای مدافع حرم «عمار بهمنی»، «نوید صفری»، «رسول خلیلی»، «امیر لطفی» و «جلال ملک‌محمدی»، که جمعه شب (۱۱ اسفندماه) در مسجد نبی‌اکرم (ص) تهرانپارس برگزار شد، «عمل مؤدبانه» را ارثی ماندگار و جاودانه دانست و اظهار داشت: شهدای مدافع حرم خصوصاً شهید «محسن حججی» هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی بودند که در میان این ویژگی‌ها، عمل مؤدبانه آن‌ها را بزرگ کرد.

وی در ادامه «ادب نسبت به خدا» را یکی از سلسله مراتب عمل مؤدبانه دانست و افزود: کسانی که روسری خود را به چوب می‌بندند و کشف حجاب می‌کنند، ادب نسبت به خدا را رعایت نمی‌کنند، این افراد باید تکلیف خود را با جامعه روشن کنند که قرآن را قبول دارند یا ندارند.

حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان اینکه اگر این افراد دین و مذهب رایج کشور را قبول ندارند، باید به هنجارهای جامعه احترام بگذارند، گفت: عمل مؤدبانه در راه خدا انجام واجبات و ترک محرمات است و انسانی که به آن بی‌تفاوت باشد، از مدار ادب و نزاکت خارج شده است.

کسانی که روسری خود به چوب می‌بندند باید به هنجارهای جامعه احترام بگذارند

وی «ادب در مقابل ولی خدا»، «ادب در موادرات اجتماعی» و «ادب در مقابل پدر و مادر» را از دیگر سلسله مراتب‌های عمل مؤدبانه عنوان کرد و اظهار داشت: ادب در مقابل پدر و مادر است که شهدا را به این جایگاه رساند.

حجت‌الاسلام مؤمنی در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه ادب حضرت ام‌البنین (س) باعث شد تا حضرت عباس (ع) این‌گونه تربیت شود، بیان داشت: ایشان وقتی وارد خانه حضرت امیرالمؤمنین (ع) شدند، خواستند که حضرت علی (ع) نام فاطمه را از ایشان بردارند، چون خود را کنیز ولی خدا می‌دانست.

خاطرنشان می‌شود در ادامه این مراسم، حاضرین با مدیحه‌سرایی حاج «میثم مطیعی» به عزاداری سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) پرداختند.

کسانی که روسری خود به چوب می‌بندند باید به هنجارهای جامعه احترام بگذارند

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار