۷ پاتک در ۲۰ دقیقه توسط دشمن در عملیات کربلای ۷

بعثی‌ها پس از تحمل شکست سنگین در جریان عملیات کربلای ۷، به منظور بازپس‌گیری مناطق تحت تصرف خود اقدام به ۷ پاتک در عرض ۲۰ دقیقه کردند، که این اقدام آن‌ها با مقاومت رزمندگان به شکست انجامید.
کد خبر: ۲۸۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ - 03March 2018

۷ پاتک در ۲۰ دقیقه توسط دشمن در عملیات کربلای ۷گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: عملیات کربلای ۷، ۱۲ اسفندماه با رمز «یا مولای متقیان» توسط ارتش، در منطقه عمومی حاج عمران آغاز شد.

هدف از این عملیات تصرف ارتفاعات استراتژیک منطقه، انهدام خودروهای زرهی دشمن و تسلط بر محور حاج عمران به رواندوز بود.

پیشروی رزمندگان به نحوی بود که حتی سرمای شدید هم نتوانست مانع عملیات رزمندگان برای آزادسازی ۱۷ ارتفاع سوق الجیشی چون ارتفاعات کردمند، تپه سرخی و یال کله اسبی شود.

به این ترتیب شهر‌های چومان مصطفی، گاورت، ناوپروان، گام استرن و چومان در تیررس مستقیم رزمندگان قرار گرفت. رژیم بعث عراق پس از تحمل این خسارات، اقدام به هفت پاتک در عرض ۲۰ دقیقه کردند، که با مقاومت رزمندگان ارتشی به شکست انجامید. این عملیات غرورآفرین معادلات سیاسی و نظامی منطقه را تغییر داد.

با انعکاس خبر موفقیت رزمندگان در این عملیات، قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان کشیده شد.

ارتش رژیم بعث در طول جنگ و جریان نبرد‌ها متکی به یگان‌های زرهی و مکانیزه خود بود، از این رو ارتش عراق مستهلک شده و کارایی خود را برای عملیات در شب از دست می‌داد، از این رو همین امر فرصت خوبی را برای رزمندگان اسلام جهت عملیات در شب فراهم می‌کرد. 

در این عملیات بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن از قوای بعثی کشته و زخمی شدند و ۲۸۹ تن به اسارت درآمدند. همچنین ۹ تیپ پیاده، کماندویی و مکانیزه، ۲ گردان توپخانه و یک گردان تانک دشمن توسط رزمندگان اسلام منهدم شدند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها