ماتوانستیم ۱۵/ امیر سیفی:

دولت باید از ظرفیت راهیان نور استفاده کند

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه راهیان نور پلی بین گذشته و آینده است، گفت: راهیان نور یک ثروت است و دولت باید از این ظرفیت استفاده کند.
کد خبر: ۲۸۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ - 03March 2018

دولت باید از ظرفیت راهیان نور استفاده کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم ستاد حسن سیفی فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه راهیان نور پلی بین گذشته و آینده است، اظهار داشت: راهیان نور یک ثروت است و دولت باید از این ظرفیت استفاده کند.

وی با بیان اینکه امروز با وجود سطح بالای علمی کشور، آمار طلاق بین جوانان بالاست، گفت: زوج‌های جوان باید از دفاع مقدس درس از خود گذشتگی همسران رزمندگان را فرا بگیرند.


امیر سیفی با تاکید بر اینکه امسال راهیان نور تابلویی از توانمندی سپاه، ارتش و بسیج خواهد بود، افزود: راهیان نور تابلویی است که بغض را در گلوی دشمن می‌کارد؛ دشمن بداند با کسانی‌که در دانشگاه جنگ پرورش یافته‌اند، طعم شکست را به آنها خواهیم چشاند.

وی ادامه داد: راهیان نور اقتدار، غیرت را به جهانیان به نمایش خواهیم گذاشت.

امیر سیفی در ادامه با بیان اینکه در راهیان نور به دنبال دانش، توانش و بینش هستیم، خاطرنشان کرد: در حوزه دانش امروز ما توانستیم سند راهبری راهیان نور را به همت سردار کارگر تنظیم کنیم و در بخش‌های مختلف به پیشرفت‌های‌ فراوانی دست پیدا کردیم؛ در حوزه بینش امروز فرهنگ دفاع مقدس باعث به وجود آمدن جنبش‌هایی مثل حزب الله و شکل‌گیری محور مقاومت در سوریه، عراق و سایر کشورها شده است. توان دفاعی کشورمان که آن را به رخ جهانیان می‌کشیم، مربوط به حوزه توانش راهیان نور است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش با اشاره بر اینکه سال گذشته بیش از 6 میلیون نفر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کردند، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «راهیان نور یک ابتکار و فناوری است»؛ لذا اگر آمریکا میلیارد‌ها تومان هزینه کند نخواهد توانست چنین مکان‌هایی تاسیس کند.

امیر سیفی با بیان اینکه در طول سال امسال 62 نفر از فرماندهان گردان به بالای ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس دار فانی را وداع گفتند، اظهار داشت: این 62 نفر سرمایه، تاریخ و اسوه بودند و خود تابلوی هشت سال دفاع مقدس بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن که فکر می‌کرد، می‌تواند ارتش را به آریاناها تحویل دهد، گفت: امروز ارتش فرماندهی دارد که مقام معظم رهبری فرمود این فرمانده مطلوب من است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که راهیان نور عبرت و آموزه‌ای برای آیندگان باشد و جوانان بتوانند از آن درس بگیرند. ما در راهیان نور به دنبال این هستیم که شادی و غم دوران هشت سال دفاع مقدس را به مردم نشان دهیم و اینکه از چه معبرهایی عبور کردیم تا به اینجا برسیم.

امیر سیفی با اشاره به اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس فرمانده با نیرو تفاوتی نداشت و همه یک هدف واحد را دنبال می‌کردند، خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما در سطوح محتلف نیاز به روحیه دفاع مقدس و از خودگذشتگی و وحدت دارد.

وی با بیان اینکه مناطق راهیان نور انسان را تغییر می‌دهند، گفت: نیاز نیست در خاطره‌ها از همت‌ها و اردستانی‌ها گفت، بلکه باید از یک میلیون و 800 هزار سربازی گفت که رفتند و قهرمان شدند و امروز انسان‌های زیادی با شنیدن نام آن‌ها به خود افتخار می‌کنند که چنین انسان‌هایی برای دفاع از خاکشان از جان خود گذشتند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش افزود: راهیان نور یک حرکتی پویا و کارآمد است. راهیان نور صحنه ایستادگی، مقاومت و تولید واژه است. راهیان نور صحنه قدرت یک ملت بی‌نیاز است، صحنه‌ای که 43 کشور به کمک رژیم بعث عراق آمدند و ما با توکل به خدا و وحدت در برابر آن‌ها ایستادیم.

وی با بیان اینکه از سال 90 تاکنون شاهد بهبود، توسعه و کاربردی شدن راهیان نور هستیم، گفت: اکنون می‌توانیم چشم‌انداز راهیان نور را در سطح ملی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بیان کنیم و به الگوهایی در این زمینه برسیم.

امیر سیفی با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی قرارگاه مرکزی راهیان نور، گفت: این قرارگاه در نظر دارد 15 محور اساسی و مهم را در این حوزه پیگیری کند که از جمله آن می‌توان به اجرای همایش آموزش راویان، اجرای طرح گویاسازی خاکریزهای دوران دفاع مقدس، احیای خط پدافندی از شهر پیرانشهر تا آخرین نقطه مرز دریایی خلیج‌فارس، طرح گسترش ایجاد نمایندگی راهیان نور تا پایین‌ترین رده در سطح ارتش، تهیه نرم‌افزار چند رسانه‌ای ویژه عملیات‌ها، تولید بازی‌های رایانه‌ای، کتاب‌های قصه و داستان در 3 مقطع کودک، نوجوان و بزرگسال، تهیه و توزیع 20 جلد کتاب زندگی‌نامه شهدای آجا، استفاده و بکارگیری از راویان مسلط به زبان‌های خارجی، اهدای بسته‌های فرهنگی ویژه زائران، تبدیل پایگاه شکاری شهید وحدتی دزفول، پادگان دژ خرمشهر و پایگاه دریایی خرمشهر به یادمان نام برد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش ادامه داد: همچنین طرح تبدیل استفاده از مکان‌ها، دیواره‌ها و بیلبوردهای شهری که تابلوی برای تبلیغات دوران دفاع مقدس، بازسازی قرارگاه‌های تاکتیکی در سرپل ذهاب، اهواز، میشداغ، ارائه خدمات مجازی و وایفای در یادمان‌های ارتش، تهیه و توزیع ویژه‌نامه صف یاران و توزیع 12 هزار کتاب تولید شده ارتش از دیگر برنامه‌های قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار خلبان هوانیروز و هزار خلبان جنگنده نیروی هوایی ارتش در طی سالیان پس از جنگ بازنشسته شده‌اند، گفت: همچنین در نظر داریم در انتهای سال‌جاری و یا ابتدای سال آینده مراسم میثاق خلبانان نیروی هوایی و هوانیروز نیروی زمینی ارتش با مقام معظم رهبری را در ستاد ارتش برگزار کنیم.

امیر سیفی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه آیا سنجشی برای موفقیت در برنامه‌های ارتش وجود دارد، گفت: خوشبختانه طی برنامه‌ریزی های انجام شده و طی سنجش انجام شده به موفقیت 65 درصدی رسیدیم و این حرکت باید تداوم داشته باشد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش در خصوص حضور وابستگان نظامی در یادمان‎های دفاع مقدس گفت: ما با 180 کشور مراوده داریم و یکی از برنامه‌های ما حضور وابستگان نظامی در راهیان نور جنوب کشور و بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار