اسکندر یارنسب به دفاع پرس خبر داد؛

برگزاری اختتامیه «جشنواره سرچشمه سرخ» تا قبل از ۲۷ اسفند

مدیر کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره «سرچشمه سرخ» تا 27 اسفند برگزار خواهد شد، گفت: کتاب جشنواره «سرچشمه سرخ» مشتمل بر آثار این نمایشگاه چاپ خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ - 03March 2018

«اسکندر یارنسب» مدیر کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: نمایشگاه «سرچشمه سرخ» مجموعه‌ای مستند و تصویری از واقعه هفتم تیر است که به شهدای این واقعه و زندگی شهید بهشتی پرداخته است. مجموعه عکس‌هایی که در این نمایشگاه موجود است، در هیچ سازمان و دستگاهی وجود ندارد.

وی گفت: شاید برخی از دستگاه‌ها تعدادی از این تصاویر را در اختیار داشته باشند، اما برخی از این تصاویر بازسازی و آماده‌سازی شده است. برخی از این تصاویر برای آماده‌سازی 10 روز زمان از هنرمندان ما گرفته‌اند، تا با کیفیت بالا به عنوان اثر نمایشگاهی عرضه شوند.

مدیر کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بسیاری از آثار تاریخی ما در حوزه عکس در معرض نابودی قرار گرفته است، بیان کرد: بسیاری از تصاویر ناب شهید بهشتی که در آرشیو دستگاه‌های مختلف وجود داشته است در حال خراب شدن بود که به همت بخش عکس این جشنواره، تعداد زیادی از آن‌ها بازسازی و آماده سازی شد.

یارنسب از چاپ کتاب مجموعه تصاویر این نمایشگاه خبر داد و افزود: مجموعه تصاویر این نمایشگاه را در قالب یک کتاب چاپ خواهیم کرد تا برای همه مورد استفاده قرار گیرد. در حوزه هنر جدید، نگاه هنرمندان به موضوع هفتم تیر یک نگاه ویژه بود که با بیانی جدید ارائه شد. در این بخش با ترکیب هنرهای جدید مخاطب و بازدیدکننده وارد مشارکت می‌شود و نمایشگاه صرفاً یک طرفه نیست. جذابیت حوزه هنر جدید باعث شده در فضای اینستاگرام برخی از آثار این نمایشگاه بیش از 40 هزار دنبال کننده داشته باشند که نشان می‌دهد این حوزه مخاطب را با خود درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: در حوزه نقاشی و پوستر نیز ما هنرمندان چهار نسل را در کنار هم قرار دادیم. آثار این جشنواره قطعاً سرمایه‌های بزرگ کشور در زمینه نقاشی انقلاب خواهند بود. آثار هنرمندان پیشکسوت و صاحب نام کشور که چندین ماه مشغول خلقشان بوده‌اند در این نمایشگاه وجود دارد. آثار نفیس، بدیع و تاثیرگذاری در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.

مدیر کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: در حوزه هنر به موضوع واقعه هفتم تیر پرداخته نشده بود که ما این موضوع را پیگیری کردیم که امیدواریم طلیعه‌ای باشد تا اندیشه شهید بهشتی در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه سینما و حوزه‌های هنری و ادبی به طور شایسته نشان داده شود.

یارنسب گفت: نمایشگاه «سرچشمه سرخ» همه روزه از ساعت 10 الی 18 تا تاریخ 27 اسفند در موزه صبا برپاست و پس از آن صحبت‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده تا این نمایشگاه را در مراکز استان‌ها و مجلس شورای اسلامی در معرض دید قرار دهیم. داوری آثار و مراسم اختتامیه نیز تا قبل از 27 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار