کارشناس مسائل سیاسی:

اخلال در امنیت، عبور از خط قرمز است/ امنیت مثال‌زدنی ایران به اقتدار نیروی انتظامی بازمی‌گردد

جعفر قنادباشی گفت: هرکس امنیت جامعه را به خطر بیاندازد از خط قرمز عبور کرده و در تمام دنیا سخت‌ترین مجازات‌ها مربوط به اخلال‌گران در امنیت است.
کد خبر: ۲۸۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ - 03March 2018

اخلال در امنیت، عبور از خط قرمز است/ امنیت مثال‌زدنی ایران به اقتدار نیروی انتظامی بازمی‌گرددبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جعفر قنادباشی در گفت‌وگویی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع با اغتشاش‌گران خیابان پاسداران، اظهار داشت: امنیت از مهم‌ترین مسائل در همه ارکان یک کشور است و مسائلی مثل اقتصاد، رفاه و سلامت مبتنی بر امنیت است. 

وی مسئله امنیت را برای تمام کشورهای جهان یک خط قرمز دانست و عنوان کرد: هرکس امنیت را به خطر بیندازد از این خط قرمز عبور کرده‌ است، به همین دلیل در تمام دنیا بزرگ‌ترین و سخت‌ترین مجازات‌ها مربوط به اخلال در امنیت است. 

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: کسانی که قوانین مجازات‌ها را در همه مفاد حقوقی تدوین کرده‌اند، سعی کرده‌اند شرایطی به وجود آورند که بازدارندگی در برابر ناامنی ایجاد کنند. 

قنادباشی با بیان اینکه مجازات این افراد بر همین مبناست، یادآور شد: اگر این بازدارندگی صورت نپذیرد، به طور قطع اقتصاد، رفاه و سلامت مردم در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فداکاری‌های نیروی انتظامی و لزوم حمایت از این نیرو، افزود: نیروی انتظامی مظهر اقتدار در این کشور است و وظیفه اصلی برقراری امنیت را با جان‌فشانی و حداقل امکانات برعهده‌ دارد. 

کارشناس مسائل سیاسی  با اشاره به امنیت مثال‌زدنی ایران اضافه کرد: بین کشورهایی که عضو سازمان ملل متحد هستند، ایران از امن‌ترین کشورهاست که بخش بزرگی از این به نیروی انتظامی ما بازمی‌گردد. 

قنادباشی با بیان اینکه هر ساله تعداد زیادی از عزیزان نیروی انتظامی در گروه‌های مرزبانی، مبارزه با قاچاق، مبارزه با موادمخدر، مبارزه با اشرار و موارد دیگر به شهادت می‌رسند، اظهار کرد: نیروی انتظامی وظیفه سنگینی دارد و به همین دلیل است که بین مردم محبوبیت دارد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها