اعلام برنامه‌های روز شهدا در آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌‌شرقی برگزاری همایش همسران، مادران و دختران شهدا، تکریم از همسران جانبازان و غبارروبی مزار شهدا را از مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت روز شهدا در این استان اعلام کرد.
کد خبر: ۲۸۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ - 03March 2018

اعلام برنامه‌های روز شهدا در آذربایجان شرقیبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، «قاسم صمدیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌‌ شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص گرامیداشت روز شهید اظهار داشت: یکی از گران‌بهاترین فرمایشات امام خمینی (ره) بر این مبناست که بنیاد شهید افسر نهادهاست چرا که شهید افسر انسان‌هاست.

وی ادامه داد: بالاترین نیکی‌ها شهادت است چرا که انسانی وجود خود را علی‌رغم علایقی که در دنیا دارد برای رفاه و امنیت دیگران فدا می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی گفت: می‌خواهیم به فرهنگی دست یابیم که همه‌ نسل‌ها به جایگاه شهدا متوجه شوند، زیرا تکریم منزلت شهداست که فرهنگ ایثار و شهادت را در در جامعه جاری و ساری می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲۲ اسفند به نام روز شهدا نامگذاری شده، تاکید کرد: برای اشاعه‌ فرهنگ ناب شهدا نیاز به همت جمعی است و رسالت همه ماست که برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا قدم برداریم.

صمدیان همایش همسران، مادران و دختران شهدا، تکریم از همسران جانبازان قطع نخاع، غبارروبی مزار شهدا، دیدار از خانواده‌ معظم شهدا را از مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت این روز عنوان کرد‌.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌ شرقی تصریح کرد: تعدادی از تصاویر شهدا در مسیر شهدا توسط شهرداری جمع‌آوری شده بود با پیگیری در شورای تامین تصاویر شهدا به سطح شهر بازخواهد گشت.

وی افزود: سال گذشته بنیاد شهید استان رتبه نخست کشوری را در ارائه‌ خدمات به خانواده‌ معظم شهدا و ایثارگران را کسب کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی بیان داشت: بالای ۲۰ میلیارد برای فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت در نطر گرفته شده که در حال مرمت و بازسازی است.

صمدیان در خصوص آخرین آمار شهدای استان عنوان کرد: استان آذربایجان‌ شرقی ۲۳ شهید جبهه مقاومت اسلامی دارد که ۱۵ شهید در استان تدفین شده‌اند و در سال جاری ۱۳ شهید و ۲۱۱ جانباز به خانواداه‌ ایثارگران افزوده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار